Palvelut

Viestintäkoulutus, sparraus, strategiatyöt ja webinaarit

Tiimimme auttaa monipuolisesti viestinnän eri tilanteissa ja tarpeissa. Koulutamme ja sparraamme. Vedämme työpajoja ja tuemme viestinnän kehittämistyössä. Teemme viestinnän strategiatöitä ja autamme rakentamaan viestintää ohjaavia selkeitä suunnitelmia. Toteutamme kaikille avoimia Viestintä-webinaareja, joissa tarjolla on aina ajankohtaisia ja  koulutusaiheita.

Palvelumme ovat kokonaisuudessaan jaettavissa seuraaviin osa-alueisiin:

  1. Viestinnän ja sosiaalisen median strategiat.
  2. Viestinnän räätälöidyt koulutukset.
  3. Viestinnän sparraus ja tuki.
  4. Seminaaripuheenvuorot.
  5. Viestintä-webinaarit.

Lue alta lista viestinnän aiheista, joissa voimme auttaa.

Järjestämme räätälöityjä koulutuksia viestinnän aiheissa monipuolisesti. Osallistujina voivat olla esimerkiksi viestijät, asiantuntijat, luottamushenkilöt, johtajat tai virkahenkilöt. Suunnittelemme tarpeeseen vastaavia yksittäisiä koulutuksia ja koulutussarjoja. Viestintäkoulutuksista osallistujat saavat aina mukaansa esitysmateriaalit, käytännön vinkit ja mahdolliset lisäoppaita ja suunnitelmapohjat koulutusaiheesta riippuen.

Sparraamme viestinnän kehittämistöissä ja autamme löytämään oikeanlaiset tavat erilaisille organisaatioille tehdä viestintää. 1-6 hengen sparrauksissa voi päivittää osaamistaan ja käyttötaitojaan myös viestinnän työkalujen ja kanavien osalta. Niissä voidaan pureutua myös pinnalla olevien haastavien tai jopa kriisitilanteiden ratkomiseen viestinnän näkökulmasta. Sparrausta ja viestintätukea meiltä voi tilata myös jatkuvan tukisopimuksen muodossa.

Järjestämme viestinnän ja sosiaalisen median kehittämistyöpajoja ja ohjaamme strategiatyössä. Autamme onnistumisen analysoinnissa ja helpotamme sellaisten viestinnän suunnitelmien rakentamista, jotka ohjaavat viestimään selkeästi ja resurssit huomioiden. Viestinnän strategiat ja suunnitelmat käsittävät esimerkiksi vuosisuunnittelun, kanavastrategian, kriisiviestinnän ja henkilöstön linjaukset.

Viestintä-Pirittan koulutus- ja sparrausaiheita:

Lisää tietoa koulutuksistamme löydät omalta sivultaan.

Ota yhteyttä sivun alareunan lomakkeella ja laaditaan yhdessä juuri teille sopivin paketti! Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@viestintapiritta.fi tai soittaa hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille numeroon 045-635 5324.

Kaikille avoimiin koulutuksiin ja webinaareihin voit tutustua tarkemmin sivujemme Koulutukset -osiossa.

Olemme erikoistuneet järjestöjen ja julkishallinnon organisaatioihin. Lisäksi teemme töitä kulttuurialan organisaatioiden, oppilaitosten ja yritysten parissa. Referensseihimme ja asiakkaisiimme voit tutustua tarkemmin Referenssit-sivulla.

Viestintä-Pirittan viestintäpalvelut

Haluamme auttaa organisaatioita ja näiden viestinnästä vastaavia henkilöitä viestimään tavoitteellisesti ja taitavasti erilaiset tilanteet ja resurssinne huomioon ottaen. Toimintamme lähtökohtana on ohjata sellaisten viestintätapojen oppimisessa ja kehittämisessä, jotka ovat realistisia, ajassa uusiutuvia ja mahdollisimman itsenäisesti toteutettavissa.

Koulutamme ja sparraamme asiantuntijoita, viestinnän ammattilaisia ja johtajia. Autamme ja innostamme henkilöstöä ja johtajia viestimään vaikuttavasti eri ympäristöissä. Tuemme esiintymistaidoissa ja ohjaamme kirjoittamaan paremmin.

Sparraamme viestijöitä sosiaalisen median alati muuttuvissa haasteissa, autamme kehittämään organisaationne some-viestintää eteenpäin ja ohjaamme tekemään toimivaa sisältöä some-kanaville. Tarjoamme lisäksi jatkuvaa viestinnän etätukea, jotta saat vastauksen heti kun kysyttävää tulee eteen.

Luomme ja hiomme kanssanne viestinnän ja sosiaalisen median strategiat ja suunnitelmat. Olemme tukenanne, kun tarvitsette apua viestinnän ja somen kriisitilanteisiin. Ohjaamme tekemään organisaatiollenne sopivia viestinnän ohjeistuksia ja some-linjauksia. Autamme teitä verkkosivu-uudistusten eri vaiheissa.

Mitä apua tarvitsettekaan, suunnittelemme kokonaisuuden kanssanne alusta loppuun ja tarjoamme viestintäkumppaniksenne parhaiten tarpeisiinne sopivat asiantuntijamme.

Koulutuksemme ovat yleensä 1-6 tunnin mittaisia. Työpajojen kesto on 3-6 tuntia ja strategiatyön paketit koostuvat usein laajemmista kokonaisuuksista. Sparraus ja etätuki toteutetaan useimmiten tuntityönä. Teemme asiakkaiden kanssa sekä yhden tai useamman koulutuksen toteutuksia että pidempikestoista vuodesta toiseen jatkuvaa viestintäyhteistyötä.

Koulutuksia ja työpajoja voidaan toteuttaa etänä ja lähitilaisuuksina. Järjestämme vuosittain myös kaikille avoimia Viestintä-webinaareja.

Ota yhteyttä – Viestintä-Pirittan tiimi on valmiina auttamaan!

 

Viestinnän sparraus ja tuki

Tuemme ja sparraamme sinua viestinnän erilaisissa tilanteissa ja tarpeissa. Seisomme rinnallasi ja autamme kulkemaan oikeaan suuntaan, kun viestinnässä tulee vastaan haasteita. Vastaavasti autamme päivittämään tietojasi ja taitojasi esimerkiksi viestinnän työkalujen…

Lue lisää

Canva-sparraukset

Canva-sparraus on matalakynnyksinen tapaaminen, jossa voit kysyä apua ja vinkkejä Canva-ohjelman käytöstä ja ominaisuuksista.

Lue lisää

Viestintätukea ja sparrausta organisaatioille

Viestintä-Piritta tarjoaa viestintätukea ja lisäkäsiä organisaatioiden viestintään sekä henkilökohtaista sparrausta viestijöille erilaisissa tilanteissa. Olemme valmiit auttamaan monipuolisesti viestinnän tehtävissä tarpeen mukaan.  Voitte pyytää meiltä apua juuri teitä eniten hyödyttäviin asioihin…

Lue lisää

Viestinnän ja sosiaalisen median strategiatyö, suunnitelmat ja mittaaminen

Haluamme auttaa organisaatioita tekemään viestintää, joka on toimivaa, selkeää, resurssien mukaan toteutettavaa ja tavoitteellista. Tätä tukeaksemme olemme laatineet erilaisia viestinnän ja sosiaalisen median strategiapaketteja organisaatioiden hyödynnettäväksi. Useammasta vaiheesta koostuvat työpaja-kokonaisuudet…

Lue lisää

Kriisiviestinnän räätälöidyt tietoiskut organisaatioille

Kriisiviestinnän tietoiskut ovat tiiviitä ja organisaatiokohtaisesti räätälöityjä, esimerkiksi johtoryhmille, viestijöille ja häiriötilanneryhmille toteutettuja sparrauksia. Tietoiskut muotoillaan tukemaan organisaation vallitsevaa tilannetta tai potentiaalisia tulevia kriisitilanteita. Tietoiskuja ja sparrauksia voi tilata myös…

Lue lisää