Palvelut

Viestintäkoulutusta, strategiatyötä, webinaareja ja some-sparrausta

Toteutamme räätälöityä viestinnän, verkkoviestinnän ja sosiaalisen median koulutusta. Sparraamme viestinnän kehittämistöissä ja autamme löytämään oikeanlaiset tavat erilaisille organisaatioille tehdä viestintää.

Järjestämme viestinnän ja sosiaalisen median kehittämistyöpajoja. Autamme onnistumisen analysoinnissa ja tarjoamme jatkuvaa sosiaalisen median etätukea erilaisiin tarpeisiinne.

Autamme pysymään pinnalla viestinnän virroissa!

Palvelumme ovat kokonaisuudessaan jaettavissa seuraaviin osa-alueisiin:

  1. Viestinnän ja sosiaalisen median strategiatyö, suunnitelmat ja mittaaminen.
  2. Viestinnän, verkkoviestinnän ja sosiaalisen median organisaatiokohtaisesti räätälöidyt koulutukset.
  3. Etätukipalvelut viestinnän ja sosiaalisen median käyttöön sekä kehittämiseen.
  4. Seminaaripuheenvuorot.
  5. Kaikille avoimet viestintäkoulutukset ja webinaarit.

Viestintä-Pirittan koulutus- ja sparrausaiheita:

Lisää tietoa koulutuksistamme löydät omalta sivultaan.

Ota yhteyttä sivun alareunan lomakkeella ja laaditaan yhdessä juuri teille sopivin paketti! Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@viestintapiritta.fi tai soittaa hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille numeroon 045-635 5324.

Kaikille avoimiin koulutuksiin ja webinaareihin voit tutustua tarkemmin sivujemme Koulutukset -osiossa.

Olemme erikoistuneet järjestöjen ja julkishallinnon organisaatioihin. Lisäksi teemme töitä kulttuurialan organisaatioiden, oppilaitosten ja yritysten parissa. Referensseihimme ja asiakkaisiimme voit tutustua tarkemmin Referenssit-sivulla.

Viestintä-Pirittan viestintäpalvelut

Haluamme auttaa organisaatioita ja näiden viestinnästä vastaavia henkilöitä viestimään tavoitteellisesti ja taitavasti erilaiset tilanteet ja resurssinne huomioon ottaen. Toimintamme lähtökohtana on ohjata sellaisten viestintätapojen oppimisessa ja kehittämisessä, jotka ovat realistisia, ajassa uusiutuvia ja mahdollisimman itsenäisesti toteutettavissa.

Koulutamme ja sparraamme asiantuntijoita, viestinnän ammattilaisia ja johtajia. Autamme ja innostamme henkilöstöä ja johtajia viestimään sosiaalisessa mediassa sekä kirjoittamaan verkkoon tai blogeihin oikein.

Sparraamme viestijöitä sosiaalisen median alati muuttuvissa haasteissa, autamme kehittämään organisaationne some-viestintää eteenpäin ja ohjaamme tekemään toimivaa sisältöä some-kanaville. Tarjoamme lisäksi jatkuvaa viestinnän etätukea, jotta saat vastauksen heti kun kysyttävää tulee eteen.

Luomme ja hiomme kanssanne viestinnän ja sosiaalisen median strategiat ja suunnitelmat. Olemme tukenanne, kun tarvitsette apua viestinnän ja somen kriisitilanteisiin sekä ohjaamme tekemään organisaatiollenne sopivia viestinnän ohjeistuksia ja some-linjauksia. Autamme teitä verkkosivu-uudistusten eri vaiheissa.

Mitä apua tarvitsettekaan, suunnittelemme kokonaisuuden kanssanne alusta loppuun ja tarjoamme viestintäkumppaniksenne parhaiten tarpeisiinne sopivat asiantuntijamme.

Koulutuksemme ovat yleensä 1-6 tunnin mittaisia. Työpajojen kesto on 3-6 tuntia ja strategiatyön paketit koostuvat usein laajemmista kokonaisuuksista. Sparraus ja etätuki toteutetaan tuntityönä. Teemme asiakkaiden kanssa sekä yhden tai useamman koulutuksen toteutuksia että pidempikestoista vuodesta toiseen jatkuvaa viestintäyhteistyötä.

Koulutukset voidaan toteuttaa lähitilaisuuksina tai verkkokoulutuksina. Pidämme myös kaikille avoimia webinaareja. Työpajat järjestetään pääsääntöisesti lähiohjauksen muodossa. Etätukipalveluiden toteutustavasta sovitaan aina erikseen asiakkaiden kanssa.

Ota yhteyttä – Viestintä-Pirittan tiimi on valmiina auttamaan!

 

Tekoälyn työkalut ja käyttötavat: näin käytät tekoälyä oman työn tukena

Tämä perustason koulutus keskittyy yleisimpiin tekoäly-työkaluihin ja niiden käyttötapoihin. Koulutustapa on hyvin käytännönläheinen ja selkeä. Kouluttajamme puhuvat aiheesta ymmärrettävästi ja ohjaavat osallistujia myös näyttämällä esimerkkejä eri työkalujen käytöstä. Osallistujat voivat…

Lue lisää

Tekoälyn perusteet viestinnässä ja markkinoinnissa

Tässä koulutuksessa käydään selkeällä tavalla läpi, mitä tekoäly tarkoittaa ja miten sitä voi käyttää osana organisaation viestintää tai markkinointia. Keskitymme erityisesti ChatGPT:n eli tekstipohjaisen keskustelevan tekoälyn käyttöön, mutta sivuamme myös…

Lue lisää

Canvan käyttö edistyneille

  Tässä koulutuksessa opetellaan Canva-ohjelman käyttöä ja ominaisuuksia syvällisemmin. Canva on graafisen suunnittelun verkkotyökalu, jota voi käyttää selaimella, työpöytäohjelmalla ja mobiilisovelluksella. Ohjelmalla voi tehdä graafisia tuotoksia laidasta laitaan: postauksia sosiaalisen…

Lue lisää

Canvan käytön perusteet

  Tässä koulutuksessa opetellaan Canva-ohjelman käytön perusteita. Canva on graafisen suunnittelun verkkotyökalu, jota voi käyttää selaimella, työpöytäohjelmalla ja mobiilisovelluksella. Ohjelmalla voi tehdä graafisia tuotoksia laidasta laitaan: postauksia sosiaalisen median kanaviin,…

Lue lisää

Puhetekniikan ja äänenkäytön koulutusta opettajille

  Ääni on opettajan tärkein työväline. Tutkimusten mukaan lähes jokainen opettaja kokee ääniongelmia työuransa aikana. Yleisimpiä oireita ovat rykimisen tarve, äänen käheytyminen ja väsyminen, puristava tai kipeä tunne kurkunpään alueella…

Lue lisää

Puhe-esiintymisen ja äänenkäytön koulutusta puhetaitoa tarvitseville

Oletko aloittanut uudessa työssä tai ovatko työtehtäväsi muuttuneet? Sinulla on ehkä tulossa julkinen puhe, video- tai puhetallenne sosiaaliseen mediaan, tv- tai radioesiintyminen, haastattelu tai muu vaativa puheviestintätilanne. Puheen rakenteella ja…

Lue lisää

Saavutettavat sisällöt sosiaalisessa mediassa

Tässä koulutuksessa opitaan, miten tuotetaan saavutettavaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin ja miksi se on tärkeää. Koulutuksessa keskitytään hyvän, selkeän ja kaikille helposti tulkittavan sisällön tuottamiseen. Osallistujien kanssa käydään läpi tekstin,…

Lue lisää

Medianäkyvyys ja toiminta median kanssa

Tässä koulutuksessa käsitellään, miten organisaatiosi voi saada medianäkyvyyttä ja miten mediasuhteita hoidetaan fiksusti. Koulutuksessa pureudutaan siihen, mitä on journalismi ja miten se eroaa viestinnästä.  Koulutuksessa käydään läpi organisaatiota kiinnostavia medioita…

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen

Tämä koulutus pureutuu viestinnän mittaamisen merkitykseen osana organisaation viestintää ja sen tavoitteellista suunnittelua. Koulutus voi olla osa viestinnän strategista koulutuskokonaisuutta tai se voidaan toteuttaa aivan omana tilaisuutenaan. Koulutuksen tavoitteena on:…

Lue lisää

Haastavat tilanteet sosiaalisessa mediassa

Asiantuntijoille, johtajille ja viestijöille sopiva koulutus tarjoaa vinkkejä ja käytännön toimintaohjeita erilaisiin haastaviin tilanteisiin, joita sosiaalisessa mediassa voi tulla vastaan. Tämä koulutus räätälöidään aina organisaation tarpeeseen. Koulutuksen tarkoituksena on käydä…

Lue lisää