Palvelut

Viestintäkoulutus, sparraus, strategiatyöt ja webinaarit

Tiimimme auttaa monipuolisesti viestinnän eri tilanteissa ja tarpeissa. Koulutamme ja sparraamme. Vedämme työpajoja ja tuemme viestinnän kehittämistyössä. Teemme viestinnän strategiatöitä ja autamme rakentamaan viestintää ohjaavia selkeitä suunnitelmia. Toteutamme kaikille avoimia Viestintä-webinaareja, joissa tarjolla on aina ajankohtaisia ja  koulutusaiheita.

Palvelumme ovat kokonaisuudessaan jaettavissa seuraaviin osa-alueisiin:

  1. Viestinnän ja sosiaalisen median strategiat.
  2. Viestinnän räätälöidyt koulutukset.
  3. Viestinnän sparraus ja tuki.
  4. Seminaaripuheenvuorot.
  5. Viestintä-webinaarit.

Lue alta lista viestinnän aiheista, joissa voimme auttaa.

Järjestämme räätälöityjä koulutuksia viestinnän aiheissa monipuolisesti. Osallistujina voivat olla esimerkiksi viestijät, asiantuntijat, luottamushenkilöt, johtajat tai virkahenkilöt. Suunnittelemme tarpeeseen vastaavia yksittäisiä koulutuksia ja koulutussarjoja. Viestintäkoulutuksista osallistujat saavat aina mukaansa esitysmateriaalit, käytännön vinkit ja mahdolliset lisäoppaat ja suunnitelmapohjat koulutusaiheesta riippuen.

Sparraamme viestinnän kehittämistöissä ja autamme löytämään oikeanlaiset tavat erilaisille organisaatioille tehdä viestintää. 1-6 hengen sparrauksissa voi päivittää osaamistaan ja taitojaan myös viestinnän työkalujen ja kanavien osalta. Niissä voidaan pureutua myös pinnalla olevien haastavien tai jopa kriisitilanteiden ratkomiseen viestinnän näkökulmasta. Sparrausta ja viestintätukea meiltä voi tilata myös jatkuvan tukisopimuksen muodossa.

Järjestämme viestinnän ja sosiaalisen median kehittämistyöpajoja ja ohjaamme strategiatyössä. Autamme onnistumisen analysoinnissa ja helpotamme sellaisten viestinnän suunnitelmien rakentamista, jotka ohjaavat viestimään selkeästi ja resurssit huomioiden. Viestinnän strategiat ja suunnitelmat käsittävät esimerkiksi vuosisuunnittelun, kanavastrategian, kriisiviestinnän ja henkilöstön linjaukset.

Viestintä-Pirittan koulutus- ja sparrausaiheita:

Lisää tietoa koulutuksistamme löydät omalta sivultaan.

Ota yhteyttä sivun alareunan lomakkeella ja laaditaan yhdessä juuri teille sopivin paketti! Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen info@viestintapiritta.fi tai soittaa hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille numeroon 045-635 5324.

Kaikille avoimiin koulutuksiin ja webinaareihin voit tutustua tarkemmin sivujemme Koulutukset -osiossa.

Olemme erikoistuneet järjestöihin ja julkishallinnon organisaatioihin. Lisäksi teemme töitä kulttuurialan organisaatioiden, oppilaitosten ja yritysten parissa. Referensseihimme ja asiakkaisiimme voit tutustua tarkemmin Referenssit-sivulla.

Viestintä-Pirittan viestintäpalvelut

Haluamme auttaa organisaatioita ja näiden viestinnästä vastaavia henkilöitä viestimään tavoitteellisesti ja taitavasti erilaiset tilanteet ja resurssinne huomioon ottaen. Toimintamme lähtökohtana on ohjata sellaisten viestintätapojen oppimisessa ja kehittämisessä, jotka ovat realistisia, ajassa uusiutuvia ja mahdollisimman itsenäisesti toteutettavissa.

Koulutamme ja sparraamme asiantuntijoita, viestinnän ammattilaisia ja johtajia. Autamme ja innostamme henkilöstöä ja johtajia viestimään vaikuttavasti eri ympäristöissä. Tuemme esiintymistaidoissa ja ohjaamme kirjoittamaan paremmin.

Sparraamme viestijöitä sosiaalisen median alati muuttuvissa haasteissa, autamme kehittämään organisaationne some-viestintää eteenpäin ja ohjaamme tekemään toimivaa sisältöä some-kanaville. Tarjoamme lisäksi jatkuvaa viestinnän etätukea, jotta saat vastauksen heti kun kysyttävää tulee eteen.

Luomme ja hiomme kanssanne viestinnän ja sosiaalisen median strategiat ja suunnitelmat. Olemme tukenanne, kun tarvitsette apua viestinnän ja somen kriisitilanteisiin. Ohjaamme tekemään organisaatiollenne sopivia viestinnän ohjeistuksia ja some-linjauksia. Autamme teitä verkkosivu-uudistusten eri vaiheissa.

Mitä apua tarvitsettekaan, suunnittelemme kokonaisuuden kanssanne alusta loppuun ja tarjoamme viestintäkumppaniksenne parhaiten tarpeisiinne sopivat asiantuntijamme.

Koulutuksemme ovat yleensä 1-6 tunnin mittaisia. Työpajojen kesto on 3-6 tuntia ja strategiatyön paketit koostuvat usein laajemmista kokonaisuuksista. Sparraus ja etätuki toteutetaan useimmiten tuntityönä. Teemme asiakkaiden kanssa sekä yhden tai useamman koulutuksen toteutuksia että pidempikestoista vuodesta toiseen jatkuvaa viestintäyhteistyötä.

Koulutuksia ja työpajoja voidaan toteuttaa etänä ja lähitilaisuuksina. Järjestämme vuosittain myös kaikille avoimia Viestintä-webinaareja.

Ota yhteyttä – Viestintä-Pirittan tiimi on valmiina auttamaan!

 

Tekoälyn perusteet viestinnässä ja markkinoinnissa

Tässä koulutuksessa käydään selkeällä tavalla läpi, mitä tekoäly tarkoittaa ja miten sitä voi käyttää osana organisaation viestintää tai markkinointia. Keskitymme erityisesti teksteihin, mutta sivuamme myös tiiviisti muita käyttötapoja kuten kuvia.…

Lue lisää
Palvelu – Canvan käyttö edistyneille

Canvan käyttö edistyneille

  Tässä koulutuksessa opetellaan Canva-ohjelman käyttöä ja ominaisuuksia syvällisemmin. Canva on graafisen suunnittelun verkkotyökalu, jota voi käyttää selaimella, työpöytäohjelmalla ja mobiilisovelluksella. Ohjelmalla voi tehdä graafisia tuotoksia laidasta laitaan: postauksia sosiaalisen…

Lue lisää
Palvelu – Canvan käyttö perusteet

Canvan käytön perusteet

  Tässä koulutuksessa opetellaan Canva-ohjelman käytön perusteita. Canva on graafisen suunnittelun verkkotyökalu, jota voi käyttää selaimella, työpöytäohjelmalla ja mobiilisovelluksella. Ohjelmalla voi tehdä graafisia tuotoksia laidasta laitaan: postauksia sosiaalisen median kanaviin,…

Lue lisää

Äänenhuoltoa puhetyöläisille

Ääni on tärkein työväline monessa ammatissa. Esimerkiksi opettaja, kouluttaja, näyttelijä, toimittaja, pappi ja asiakaspalvelija tarvitsevat toimivan äänen jokaisena päivänä. Äänestä täytyy pitää hyvää huolta. Tutkimusten mukaan lähes jokainen puhetyöläinen kokee…

Lue lisää
Palvelut – Esiintyminen ja argimentointu

Esiintyminen ja argumentaatio

Käytännön harjoituksista koostuva intensiivikoulutus antaa valmiuksia erityyppisiin esiintymisiin mediassa tai yleisön edessä. Koulutus sopii eri alojen asiantuntijoille, luottamushenkilöille, johtajille, esihenkilöille ja korkean statuksen puhujille. Koulutuksen esimerkkisisältö ⦁  vakuuttavan puheenvuoron rakenne…

Lue lisää

Saavutettavat sisällöt sosiaalisessa mediassa

Tässä koulutuksessa opitaan, miten tuotetaan saavutettavaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin ja miksi se on tärkeää. Koulutuksessa keskitytään hyvän, selkeän ja kaikille helposti tulkittavan sisällön tuottamiseen. Osallistujien kanssa käydään läpi tekstin,…

Lue lisää

Medianäkyvyys ja toiminta median kanssa

Tässä koulutuksessa käsitellään, miten organisaatiosi voi saada medianäkyvyyttä ja miten mediasuhteita hoidetaan fiksusti. Koulutuksessa pureudutaan siihen, mitä on journalismi ja miten se eroaa viestinnästä.  Koulutuksessa käydään läpi organisaatiota kiinnostavia medioita…

Lue lisää

Viestinnän mittaaminen

Tämä koulutus pureutuu viestinnän mittaamisen merkitykseen osana organisaation viestintää ja sen tavoitteellista suunnittelua. Koulutus voi olla osa viestinnän strategista koulutuskokonaisuutta tai se voidaan toteuttaa aivan omana tilaisuutenaan. Koulutuksen tavoitteena on:…

Lue lisää

Haastavat tilanteet sosiaalisessa mediassa ja verkossa

Asiantuntijoille, johtajille ja viestijöille sopiva koulutus tarjoaa vinkkejä ja käytännön toimintaohjeita erilaisiin haastaviin tilanteisiin, joita sosiaalisessa mediassa ja verkossa voi tulla vastaan. Tämä koulutus räätälöidään aina organisaation tarpeeseen. Koulutuksen tarkoituksena…

Lue lisää

Saavutettavat verkkosisällöt

Tässä koulutuksessa keskitytään saavutettaviin verkkosisältöihin ja niiden luomiseen. Koulutus voidaan järjestää yksittäisen organisaation viestijöille, johdolle tai asiantuntijoille. Vastaavasti koulutus voidaan toteuttaa useasta organisaatiosta tuleville osallistujille. Saavutettavan verkkosisällön koulutuksen jälkeen osallistujilla…

Lue lisää