Viestintä-webinaari 15.11.: Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään

Tässä webinaarissa keskitymme toimivan sisällön tuottamiseen sosiaalisen median kanaville organisaatiolähtöisesti. Mitä ovat eri kanavien sisältömahdollisuudet, mitä julkaisutyyppejä kanavien algoritmit tällä hetkellä suosivat ja miten omista sisällöistä luodaan kohderyhmiä kiinnostavia? Entä miten valita käyttöön juuri ne julkaisutyypit, joista on tavoitteellisesti eniten hyötyä juuri omalle organisaatiolle?

Webinaarissa käymme läpi sosiaalisen median sisällöntuotantoa tavoitteellisesti ja kohderyhmille suunnattuna. Tutustumme yleisimpien some-kanavien monipuolisiin sisältömahdollisuuksiin ja erilaisiin julkaisutyyppeihin. Lisäksi pohdimme monikanavaisen sisällöntuotannon mahdollisuuksia ja tapoja. 

Koulutuksessa saat myös käytännönläheisiä vinkkejä hyvien sisältöjen muotoiluun. Esimerkkien ja mallien kautta opit, miten kirjoittaa someen, mitä huomioida kuvissa ja millaiset videot eri kanavilla toimivat. 

Sisältömahdollisuuksien ohella käymme läpi, miten algoritmit eri kanavilla tällä hetkellä vaikuttavat. Kanavista tarkastelussa ovat Facebook-sivu, Twitter, Instagram ja LinkedIn. 

Kouluttajana toimii sosiaalisen median ja viestinnän asiantuntija Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy. Hänellä on useiden vuosien kokemus sosiaalisen median sisältöjen mahdollisuuksista organisaatioiden käytössä ja aina ajankohtainen tieto algoritmien painotuksista kanavilla.  

Käytännönläheinen webinaari tarjoaa kuulijoille vinkkejä, joita voi suoraan hyödyntää oman organisaation somesisältöjen suunnittelussa ja tekemisessä.

Ilmoittaudu koulutukseen.

Tämä koulutus on toinen osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Sarjan eri osat muodostavat kokonaisuuden, mutta niihin voi osallistua myös erikseen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja: 

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen.  

 

Koulutuksen sisältö

Koulutuksen aikana käymme läpi seuraavia asioita:

  • Tavoitteellinen ja kohdennettu viestintä ohjaamassa sisältövalintoja
  • Some-kanavien julkaisutyypit (Facebook-sivu, Twitter, Instagram, LinkedIn)
  • Algoritmit ja niiden vaikutukset sisältöihin tällä hetkellä
  • Tekstin rooli erilaisissa julkaisuissa ja sometekstien kirjoittaminen
  • Kuvat, videot, kelat, tarinat ja livet – mitä näissä on hyvä huomioida?
  • Monikanavaisuus sisällön suunnittelussa

 

Webinaarissa hyödynnetään Viestintä-Pirittan erilaisia strategia-työkaluja. Näitä ovat mm. sosiaalisen median strategian pohja, tavoitekartta, kanavakohtaisten suunnitelmien pohjat ja raporttimallit. Osallistujat saavat nämä myös käyttöönsä webinaarin jälkeen. 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään etukäteen ennakkokysely tätä varten. 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka vastaavat organisaationsa sosiaalisen median sisällöntuotannosta eri kanaville ja tekevät sisältöjä käytännössä. Lisäksi koulutus tarjoaa näkökulmia ja vinkkejä heille, jotka vastaavat organisaationsa viestinnän ja sosiaalisen median suunnittelusta, koordinoinnista ja kehittämisestä.  

Osallistujat voivat olla esimerkiksi:

  • viestinnän ja sosiaalisen median vastaavia tai asiantuntijoita
  • some-sisällöntuottajia ja sisältöjä organisaatioissa suunnittelevia henkilöitä
  • heitä, jotka haluavat päivittää tietojaan some-sisällöntuotannosta tai algoritmeista
  • heitä, jotka ovat kiinnostuneita sosiaalisen median sisällöistä yleensä

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen. 

Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

Kouluttaja

Sosiaalisen median ja viestinnän asiantuntija Piritta Seppälä.

Aika

Tiistai 15.11.2022 klo 9-11

Hinta

Webinaarin hinta on 150 € + alv 24%. 

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. Hinnaksi tulee tällöin kahden tunnin mittaisissa webinaareissa 120 € + alv. 24 %.

Tämä koulutus on toinen osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Osallistuessasi useampaan sarjan webinaariin, saat seuraavista webinaareista yllä mainitun 20% alennuksen. 

 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja: 

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen


Ilmoittaudu koulutukseen.

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja sosiaalisen median strategiaan liittyvän työkalupakin tiedostomuodossa.

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

Peruutusehdot

Webinaari toteutetaan, mikäli webinaariin on ilmoittautunut vähintään viisi henkilöä viittä päivää ennen tilaisuuden ajankohtaa. Ilmoittautuminen on auki tilaisuuden alkuun saakka, mikäli tilaa on ja tilaisuus toteutuu.

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

 

*******************

Vinkki: tästä aiheesta voi tilata koulutuksen räätälöitynä myös omalle organisaatiolle. 

Tutustu muihin webinaareihimme!

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Viestintä-webinaari 15.11.: Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään