Viestintä-webinaari 22.11.: Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen

Ilman some-viestinnän analysointia ja mittaamista ei tiedä, mitä somessa kannattaa tehdä ja mikä siellä toimii. Siksi mittaaminen on tärkeää. Analytiikka ja mittarit auttavat kehittämään organisaation some-viestintää kulloinkin toimivaan ja kannattavaan suuntaan. Analysointi ja jatkuva onnistumisen tarkastelu auttavat myös havainnoimaan mahdollisia muutoksia niin kanavilla kuin kohderyhmien käyttäytymisessä somessa. 

Tässä webinaarissa käydään läpi sosiaalisen median kanavien analysointia ja somelle asetettujen tavoitteiden mittaamista. Some-viestinnän onnistumisen osoittamiseen on monia keinoja. Näistä analytiikka-työkalut tarjoavat vertailtavia lukuja, kun taas some-tavoitteille organisaatioissa asetetut mittarit osoittavat onnistumista myös muissa ympäristöissä. 

Webinaari vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin: 

  • Miten mitata organisaation sosiaalisen median onnistumista? 
  • Millaisia mittareita somen käytölle on olemassa? 
  • Entä miten löytää some-kanavien analytiikka-työkaluista kullekin hyödyllisin tieto? 
  • Mitä tietoa kanavien kävijätiedot tällä hetkellä ylipäätään tarjoavat? 

Webinaarin jälkeen osallistujilla on ajankohtainen tieto some-kanavien analytiikka-työkalujen käyttömahdollisuuksista, vinkkejä some-mittareiden asettamiseen omassa organisaatiossa sekä käsitys sosiaalisen median ulkopuolella sijaitsevista yleisesti käytössä olevista mittarilähteistä. Webinaari auttaa kehittämään organisaation some-viestintää tavoitteellisempaan ja mitattavampaan suuntaan.

Kanavien osalta webinaarissa keskitytään Facebook-sivun, Instagramin, Twitterin ja LinkedIn-sivun analytiikka-työkaluihin. 

Webinaarin kouluttajana toimiii viestinnän ja sosiaalisen median pitkän linjan asiantuntija Piritta Seppälä. Hän on vuosien varrella kouluttanut aihetta paljon, tehnyt asiakkaille useita some-kanavien nykytila-analyyseja ja auttanut rakentamaan mitattavia sosiaalisen median strategioita. 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä! 

 

Tämä koulutus on kolmas osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Sarjan eri osat muodostavat kokonaisuuden, mutta niihin voi osallistua myös erikseen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä –webinaarisarja:

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen.

 

Koulutuksen sisältö

Tässä webinaarissa käymme läpi seuraavia asioita:

  • Sosiaalisen median analysoinnin ja mittaamisen erot
  • Mittaamisen merkitys osana organisaation somen käyttöä 
  • Erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle
  • Some-sisältöjen onnistumisen seuranta
  • Some-kanavien analytiikka-työkalut tänään (Facebook-sivu, Instagram, Twitter, LinkedIn)
  • Analytiikka-työkalujen tarjoama tieto ja mitä datasta kannattaa hyödyntää 
  • Mittaaminen osana somestrategiaa
  • Työkaluja ja raporttipohja mittaamisen tukena

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten.

Osallistujat saavat käyttöönsä myös Viestintä-Pirittan materiaalipaketin sosiaalisen median strategista suunnittelua tukemaan. Näihin työkaluihin kuuluvat mm. strategiapohjat, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat, raporttipohjat ja somen tavoitekartta. 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

  • ymmärrät analysoinnin ja mittaamisen erot sekä merkityksen
  • opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöänne analyyttisesti
  • hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeita mittareita
  • kuulet ajankohtaista tietoa Facebook-sivun, LinkedInin, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluista ja niiden käytöstä
  • saat käyttöösi vinkkejä, linkkejä ja työkaluja someonnistumisen analysointia ja mittaamista tukemaan

 

Kenelle koulutus sopii?

  • Heille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa
  • Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa
  • Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja viestintää suunnitteleville henkilöille
  • Heille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumista organisaatiossa
  • Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 Osallistujat voivat olla esimerkiksi: 

  • viestinnän ja sosiaalisen median vastaavia tai asiantuntijoita
  • sosiaalisen median sisällöntuottajia, joiden vastuulla on myös analysointi
  • heitä, jotka haluavat päivittää tietojaan somen mittaamisesta 

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista. 

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen.
Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

 

Kouluttaja

Viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

 

Aika

Tiistai 22.11.2021 klo 14-16

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. Hinnaksi tulee tällöin kahden tunnin mittaisissa webinaareissa 120 € + alv. 24 %.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Tämä koulutus on kolmas osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Osallistuessasi useampaan sarjan webinaariin, saat seuraavista webinaareista yllä mainitun 20% alennuksen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja:

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle. 

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja sosiaalisen median strategiaan liittyvän työkalupakin tiedostomuodossa. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

 

*******************

Vinkki: tästä aiheesta voi tilata koulutuksen räätälöitynä myös omalle organisaatiolle. 

Tutustu muihin webinaareihimme!

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

 

 

 

Viestintä-webinaari 22.11.: Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen