Sosiaalisen median mittaaminen

Tässä webinaarissa käydään läpi sosiaalisen median kanavien analysointia ja somelle asetettujen tavoitteiden mittaamista. Some-viestinnän onnistumista voi tarkastella monella tapaa. Näistä analytiikka-työkalut tarjoavat runsaasti vertailtavia lukuja, kun taas erilaiset tavoitteiden toteutumista osoittavat mittarit voivat sijaita myös muualla kuin somessa. 

Tässä webinaarissa saat vinkkejä ja ideoita oman organisaation somen analysoinnin kehittämiseen, uudelleen muotoiluun tai mittareiden valintaan ylipäätään. 

Webinaari vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin: 

  • Miten mitata organisaation sosiaalisen median onnistumista? 
  • Millaisia mittareita somen käytölle on olemassa? 
  • Miten löytää some-kanavien analytiikka-työkaluista kullekin hyödyllisin tieto? 
  • Mitä tietoa kanavien kävijätiedot tällä hetkellä ylipäätään tarjoavat? 

Webinaari auttaa kehittämään oman organisaation some-viestintää entistä tavoitteellisempaan ja mitattavampaan suuntaan.

Kanavien osalta webinaarissa keskitytään Facebook-sivun, Instagramin, X:n ja LinkedIn-sivun analytiikka-työkaluihin. Painotukset kanavien käsittelyn osalta tehdään osallistujille toimitettavan ennakkokyselyn vastausten perusteella. Sivuamme myös tuoreempien tulokkaiden kuten Threadsin ja Blueskyn mahdollisuuksia sisältöjen analysointiin. 

*****

Tämä koulutus on kolmas osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Sarjan eri osat muodostavat kokonaisuuden, mutta niihin voi osallistua myös erikseen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja: 

To 29.2.  Sosiaalisen median strategia ja kanavavalinnat muuttuvassa maailmassa. 

Ke 20.3.  Toimivat ja kiinnostavat sisällöt sosiaalisessa mediassa.

Ke 10.4.  Sosiaalisen median mittaaminen. 

 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä! 

 

Webinaarin kouluttajana toimiii viestinnän ja sosiaalisen median pitkän linjan asiantuntija Piritta Seppälä. Hän on vuosien varrella kouluttanut sosiaalisen median strategisia aiheita paljon, tehnyt asiakkaille useita some-kanavien nykytila-analyyseja ja auttanut rakentamaan mitattavia sosiaalisen median strategioita. 

 

Webinaarin sisältö

Tässä webinaarissa käydään läpi seuraavia asioita:

 

  • Sosiaalisen median analysoinnin ja mittaamisen erot
  • Mittaamisen merkitys osana organisaation somen käyttöä 
  • Erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle
  • Some-sisältöjen onnistumisen seuranta
  • Some-kanavien analytiikka-työkalut tänään (Facebook-sivu, Instagram, X, LinkedIn)
  • Analytiikka-työkalujen tarjoama tieto ja mitä datasta kannattaa hyödyntää 
  • Mittaaminen osana somestrategiaa
  • Työkaluja ja raporttipohja mittaamisen tukena

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten.

Osallistujat saavat käyttöönsä myös Viestintä-Pirittan materiaalipaketin sosiaalisen median strategista suunnittelua tukemaan. Näihin työkaluihin kuuluvat mm. strategiapohjat, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat, raporttipohjat ja somen tavoitekartta. 

 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

  • Ymmärrät analysoinnin ja mittaamisen erot sekä merkityksen.
  • Opit tarkastelemaan organisaatiosi sosiaalisen median käyttöä analyyttisesti.
  • Hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeita mittareita.
  • Kuulet ajankohtaista tietoa Facebook-sivun, LinkedInin, X:n ja Instagramin analytiikkatyökaluista ja niiden käytöstä.
  • Saat käyttöösi vinkkejä, linkkejä ja työkaluja someonnistumisen analysointia ja mittaamista tukemaan.

 

Kenelle koulutus sopii? 

  • Heille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa
  • Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa
  • Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja viestintää suunnitteleville henkilöille
  • Heille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumista organisaatiossa
  • Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

Osallistujat voivat olla esimerkiksi: 

  • viestinnän ja sosiaalisen median vastaavia tai asiantuntijoita
  • sosiaalisen median sisällöntuottajia, joiden vastuulla on myös analysointi
  • heitä, jotka haluavat päivittää tietojaan somen mittaamisesta 

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen.

Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

 

Kouluttaja

Viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä

 

Aika

Keskiviikko 10.4.2024 klo 13-15

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Aikaisen ilmoittautujan hinta 120 € + alv. 24 % (148,80 €) on voimassa 8.2.2024 saakka kampanjakoodilla early bird.

Ensimmäisen ilmoittautumisen jälkeen saat 15 % alennuskoodin seuraaviin kevään 2024 viestintä-webinaareihin. Hinta on tällöin 127,50 € + alv. 24 % (158,10 €). 

 

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujille lähetetään ennakkokysely koulutuksen räätälöimiseksi noin viikkoa ennen webinaaria. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja muut mahdolliset aihetta koskevat tukimateriaalit. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

 

*******************

Tästä aiheesta voi tilata koulutuksen tai sparrauksen räätälöitynä omalle organisaatiolle. Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Tutustu muihin webinaareihimme!

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? 

Tutustu koko palvelutarjontaamme täällä. 

 

Sosiaalisen median mittaaminen