Viestintä-webinaari 13.10.: Sosiaalisen median strategian luominen

Sosiaalisen median strategia auttaa tekemään tavoitteellista ja resurssien mukaista viestintää eri somekanavilla. Strategia toimii parhaimmillaan työkaluna niin organisaation johdolle, viestijöille, sisällöntuottajille kuin sisältöä satunnaisesti kanaville tuottaville henkilöille.

Tässä webinaarissa käymme läpi, mistä osista toimiva sosiaalisen median strategia koostuu. Kouluttajan johdolla opimme, miten some-tavoitteista tehdään mitattavia ja viestintää konkreettisesti ohjaavia. Pohdimme tavoiteltavien kohderyhmien suhdetta kanavavalintoihin. Vastaavasti tarkastelemme sisältötyyppien valintoja eri kanavilla suhteessa sisällöntuotannon ja someviestinnän resursseihin.

Sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä luotsaa osallistujia oman somestrategian pariin. Hänellä on kokemusta viestinnän ja somen strategiatyöstä monien organisaatioiden parissa ja tätä osaamista hän jakaa myös tämän webinaarin osallistujille. 

Käytännönläheinen webinaari tarjoaa kuulijoille vinkkejä, joita voi suoraan hyödyntää oman organisaation someviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. 

Webinaari sopii erityisen hyvin henkilöille, jotka vastaavat organisaationsa someviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta. Mukaan voivat osallistua myös aiheesta yleisesti kiinnostuneet ja sisältöä organisaation some-kanaville tuottavat henkilöt. 

Ilmoittaudu webinaariin tästä! 

Tämä koulutus on ensimmäinen osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Sarjan eri osat muodostavat kokonaisuuden, mutta niihin voi osallistua myös erikseen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja: 

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle. 

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen

 

Koulutuksen sisältö

Tässä webinaarissa käymme läpi seuraavia asioita:

  • Some-strategian osat
  • Tavoitteiden asettaminen sosiaalisen median käytölle
  • Mitattavien tavoitteiden valinta
  • Kohderyhmät määrittelemässä kanavavalintoja
  • Sisältösuunnittelu ja julkaisutyyppien valinta
  • Julkaisuaikataulu ja resurssit
  • Resurssien mukainen vastuunjako somen ylläpitoon 
  • Onnistumisen analysointi huomioon strategiassa
  • Somen mittarit, raportointi ja kehittäminen 

Webinaarissa hyödynnetään Viestintä-Pirittan erilaisia strategia-työkaluja. Näitä ovat mm. sosiaalisen median strategian pohja, tavoitekartta, kanavakohtaisten suunnitelmien pohjat ja raporttimallit. Osallistujat saavat nämä myös käyttöönsä webinaarin jälkeen. 

Webinaari räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten. 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

Saat käsityksen sosiaalisen median strategian painopisteistä ja strategian eri osa-alueiden merkityksestä somen suunnittelussa. Opit muotoilemaan konkreettisia ja mitattavia some-tavoitteita. Saat vinkkejä sosiaalisen median kanavavalintoihin kohderyhmät huomioiden. Pääset myös pohtimaan, mitä julkaisutyyppejä eri kanavilla on hyvä käyttää huomioiden asetetut tavoitteet ja käytettävissä olevat resurssit. Opit tekemään valintoja somen mahdollisuuksista oman organisaation resurssit huomioiden.

Webinaarin yhteydessä saat käyttöösi monipuolisen työkalupakin, jota voi hyödyntää sosiaalisen median ja kanavakohtaisten suunnitelmien tekemiseen omassa organisaatiossasi. 

 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on suunnattu erityisesti henkilöille, jotka vastaavat organisaationsa viestinnän ja sosiaalisen median suunnittelusta ja kehittämisestä. Lisäksi koulutus sopii kaikille, jotka tekevät sisältöjä ja julkaisuja organisaationsa some-kanaville.   

Osallistujat voivat olla esimerkiksi:

  • viestinnän ja sosiaalisen median vastaavia tai asiantuntijoita
  • some-sisällöntuottajia ja sisältöjä organisaatioissa suunnittelevia henkilöitä
  • heitä, jotka haluavat päivittää tietojaan somestrategian laatimisesta

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen.
Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

Kouluttaja

Viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

Aika

Torstai 13.10.2022 klo 9-11

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. Hinnaksi tulee tällöin kahden tunnin mittaisissa webinaareissa 120 € + alv. 24 %.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Tämä koulutus on ensimmäinen osa Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarjaa. Osallistuessasi useampaan sarjan webinaariin, saat seuraavista webinaareista yllä mainitun 20% alennuksen. 

Sosiaalisen median tavoitteellinen viestintä -webinaarisarja: 

To 13.10. Sosiaalisen median strategia organisaatiolle. 

Ti 15.11. Toimivat sisällöt somessa ja algoritmit tänään.

Ti 22.11. Sosiaalisen median analysointi ja mittaaminen

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja sosiaalisen median strategiaan liittyvän työkalupakin tiedostomuodossa. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

 

*******************

Vinkki: tästä aiheesta voi tilata koulutuksen räätälöitynä myös omalle organisaatiolle. 

Tutustu muihin webinaareihimme!

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-webinaari 13.10.: Sosiaalisen median strategian luominen