Blog

}

Viewing post details...

Storifyn käyttö tapahtumaviestinnässä

Verkosta löytyy monia hyviä työkaluja organisaation tapahtumaviestintää tukemaan. Yksi tällainen on Storify, jonka avulla voi koostaa yhteen tapahtumasta tehdyt twiitit, Facebook-sivun tilapäivitykset tai esimerkiksi YouTube-videot. Storify on helppokäyttöinen verkkotyökalu ja sen käyttöön kannattaa tutustua erityisesti, jos haluaa tehdä selkeän yhteenvedon tapahtuman aikana verkossa käydystä keskustelusta sekä kuvien ja videoiden jaoista.

Testasin Storifyta Tehokkaan järjestöviestinnän ABC -koulutuksen yhteydessä, jonka järjestimme Communikén Heidi Korvan kanssa Helsingissä Bottalla tiistaina 29.4.2014. Halusin kerätä yhteen tapahtumasta tehdyt asiasisällöiltään informatiiviset twiitit sekä muutamat Instagram-kuvat ja Facebook-päivitykset. Näin tapahtuman annista pääsevät nauttimaan myös sellaiset, jotka eivät koulutuksessa olleet mukana. Lisäksi koosteen voi toimittaa osallistujille jälkikäteen linkkinä, ja kaikki nekin pääsevät lukemaan visuaalisen yhteenvedon, jotka eivät esimerkiksi itse käytä Twitteriä.

Storifyihin ja koulutuksemme koosteeseen voi tutustua täällä.

Mitä asioita kannattaa huomioida Storifyn käytössä osana tapahtumaviestintää?

1. Määrittele tapahtumalle #aihetunniste, jota ei samanaikaisesti käytetä muissa yhteyksissä.

2. Kerro tunnisteesta tapahtuman osallistujille ennen tapahtumaa ja muistuta sen käytöstä itse tapahtumassa.

3. Seuraa tunnisteen käyttöä Twitterissä ja Instagramissa jo tapahtuman ollessa käynnissä.

4. Reagoi tapahtuman aikana jaettuihin twiitteihin, kuviin ja muihin päivityksiin sekä lisää näin keskustelua tapahtuman ympärillä.

5. Tee Storify-kooste mahdollisimman pian tapahtuman jälkeen ja jaa sen linkkiä eteenpäin sosiaalisen median kanavillanne.

6. Jos tapahtuman osallistujille lähetetään jälkikäteen sähköpostiviesti, liitä Storify-linkki tähän viestiin.

7. Upota kooste pyörimään tapahtumaa käsittelevälle verkkosivullenne.

Miten aloittaa Storifyn käyttö?

1. Kirjaudu sisään osoitteessa www.storify.com

2. Määrittele perustettavalle profiilille nimi sen perusteella, onko tili henkilökohtainen vai organisaation käyttöön tarkoitettu tili.

3. Aloita koosteen luominen klikkaamalla profiilisivun ylälaidassa olevaa “New story” -painiketta.

4. Anna koosteelle kuvaava otsikko ja lisää tarkempi kuvaus kohtiin “Enter a headline” ja “Enter a description”.

5. Ryhdy tekemään hakuja tapahtuman aihetunnisteita tai linkkejä käyttäen sivun oikeassa yläkulmassa olevasta hakukentästä ja valitse some-palvelu, mistä tietoa haet.

6. Huomaa, että kaikki päivitykset eivät välttämättä löydy haussa. Lisätietoja hankalampiin hakuihin löydät täältä.

7. Valitse hakutuloksista koosteen sisällön kannalta tarkoituksenmukaisimmat päivitykset ja muokkaa niiden järjestystä Storify-editorissa.

8. Voit lisätä koosteessa olevien päivitysten väliin myös tekstiä ja linkkejä niin halutessasi.

9. Tallenna kooste ja klikkaa “Publish”.

10. Koosteesi on valmis jaettavaksi osallistujille ja muille verkon käyttäjille. Koostesivun oikeasta reunasta löydät painikkeen “Embed”. Tästä voit upottaa koosteen verkkosivuillesi pyörimään alla olevaan tapaan.

 

 

Share Button

Comments

One thought on “Storifyn käyttö tapahtumaviestinnässä

  1. Pingback: Ideoita järjestöblogin sisältöihin | Viestintä-Piritta

Leave a Reply

You may use this HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


two × = fourteen

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2