Suomen 4H-liitto

Suomen 4H-liiton logoViestintä-Piritta on sekä vetänyt meillä isommalle porukalle somekoulutuksia että antanut sparrausta ihan muutamalle hengelle. Yhteistyömme alkoi jo vuonna 2013 verkkosivu-uudistuksesta, jolloin myös otimme ensimmäistä kertaa somea käyttöön. Keväällä 2018 teimme Viestintä-Pirittan asiantuntijan ohjauksessa sosiaalisen median strategian, jonka avulla saimme jäsennettyä sosiaalisen median käytön tavoitteitamme ja suunnitelmia entistä kirkkaammiksi.

Parasta on ollut nähdä, miten koko organisaatiomme sekä tällä liittotasolla että paikallisyhdistyksissä ovat lähteneet someen mukaan ja jäsenmäärät ovat kasvaneet. Olemme sisäisillä koulutuksilla pystyneet madaltamaan kynnystä somen käyttöön ja somen avulla olemme saaneet omaa toimintaamme näkyväksi sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Nuoret ovat innostuneet erityisesti Instagramista ja olemmekin saaneet lisää nuoria 4H-yrittäjiä toimintaamme mukaan. Asiantuntijoidemme osallistuminen Twitter-keskusteluihin on myös nostanut selkeästi näkyvyyttämme.

Viestintä-Pirittan asiantuntijat ovat kiinnostuneita asiasta ja haluavat jakaa omaa osaamistaan. He pystyvät sparraamaan ja innostamaan muitakin someen mukaan. On arvokasta saada uusia näkökulmia tuttuihin asioihin. Välillä ei itse pysty näkemään nenänsä edessä olevia asioita, ja silloin ulkopuolinen asiantuntija auttaa näkemään. Asiantuntijoiden vahvuus on se, että he ymmärtävät, mikä on oleellista paikallistoimijoiden näkökulmasta eivätkä peloittele pois somesta liian isoilla askelilla.

viestintäpäällikkö Mari Pöyhtäri

Kommentit

Kirjoita kommentti

Suomen 4H-liitto