Blogi

Viestintä-Pirittan blogissa asiantuntijamme jakavat osaamistaan, näkemyksiään ja vinkkejä viestintään, verkkoon ja sosiaaliseen mediaan.

Tervetuloa lukemaan artikkeleitamme. Kategorioita selaamalla löydät lisää bloggauksia, joita olemme kirjoittaneet vuodesta 2013 alkaen.

”Pyri olemaan viestintäpäällikön kauhu” eli nuorisotyötä Snapchatissa

Elina Sorsa kävi haastattelemassa EHYT ry:n Minna Lehtistä järjestön Snapchat-toiminnan tiimoilta.

Lue lisää

Live-lähettäminen yleistymässä some-sisällöissä

Periscopen ja Facebook Liven käytöstä organisaatioviestinnän välineinä ja perusfaktat Facebook Livestä.

Lue lisää

Osallistaminen tapahtumatuotannossa – Case: Roihu 2016 -suurleiri

Viestintä-Pirittan asiantuntija Elina Sorsa ja hallintokoordinaattori Päivi Laakso kävivät kuuntelemassa, miten Suomen suurin nuorisoelämys Roihu 2016 –leiri toteutettiin.

Lue lisää

Asiantuntijan ja tutkijan viestintävinkit

Piritta ja Päivi osallistuivat viestinnän aamukahveille. Tilaisuuden aiheena oli ”Asiantuntija viestii, mutta kuka ymmärtää?”. Piritta kokosi hyvän ja keskustelevan aamupäivän pääkohdat ja vinkit.

Lue lisää

Snapchat uudistui – mitä siitä pitää tietää?

Elina Sorsa koostaa Snapchatin viimeaikaiset uudistukset.

Lue lisää

Laadukasta sisältöä myös tapahtumaviserrykseen

Viestintä-Pirittan hallintokoordinaattori ja viestijä Päivi Laakso pohtii mielekkään tapahtumatwiittauksen saloja.

Lue lisää

3 + 3 vinkkiä: Onnistumisen mittaaminen Snapchatissa

Elina Sorsan Snapchat-blogisarjan kolmas osa, jossa käsitellään Snäpin analytiikkaa.

Lue lisää

Viisi kultaista ohjetta timanttiseen sisältöön Snapchatissa

Snapchat-blogisarjan toisessa osassa kerrotaan, mistä koostuu laadukas sisällöntuotanto Snapchatissa.

Lue lisää

Kolme syytä, miksi Snapchat on vertaansa vailla

Snapchat-blogisarjan ensimmäisessä osassa eritellään Snäpin valtaisan suosion syitä.

Lue lisää

Case: Crohn ja Colitis ry:n kampanjaviestintä IBD-viikolla

Viestintä-Pirittan tiimin Anne Lindfors haastatteli Crohn ja Colitis ry:n tekijöitä tapahtumaviestinnästä somessa. Avaimia onnistuneeseen tapahtumamarkkinointiin olivat yhteistyö uusien kumppaneiden kanssa, aktiiviset some-lähettiläät ja rohkeat omien tarinoidensa jakajat.

Lue lisää