Ylöjärvi: Jatkuva tuki sosiaalisen median hallinnointiin

Ylöjärven logo

Sovimme Viestintä-Pirittan kanssa jatkuvasta sometuesta vuonna 2018. Olimme kaivanneet sekä teknistä että sisällöllistä tukea kaupunkiorganisaation eri sometilien kanssa. Sopimuksen ansiosta saamme sitä aina tarvittaessa. Parasta palvelussa on täydellinen joustavuus ja meidän tarpeitamme vastaava toimintatapa. Välillä menee pitkiä aikoja ilman ensimmäistäkään pulmaa, toisinaan kysyttävää on useamminkin.

Kun somemaailmassa tapahtuu jatkuvasti muutoksia ja someviestintä on vain yksi osa omaa työtä, on vaikea pysyä kärryillä kaikkien kanavien tulevista ja olevista muutoksista. Viestintä-Piritta on jatkuva taustatuki ja -turva: on joku taho, johon voi ottaa yhteyttä, josta saa nopean avun, ja joka tuntee meidän taustamme ja historiamme. Voin ilman muuta suositella vastaavaa palvelua erityisesti julkiselle puolelle, kuntiin ja järjestöihin, joiden haasteista Viestintä-Pirittalla on erityisen hyvä näkemys.

Tukea tarvitaan erityisesti Facebookissa, jonka muutokset joskus yllättävät. Välillä joku toiminnallisuus on siirtynyt tai muuttunut emmekä löydä sitä. Joskus joku keskustelu uhkaa ryöpsähtää liikaa ja haluamme sparrata, miten tässä tilanteessa pitäisi toimia. Olemme saaneet tilanteet hoidettua hyvin. Koska nopeassa sosiaalisen median maailmassa ei voi pitkään miettiä ratkaisua, on viestinnän etätuki hyvä juttu – se antaa varmuutta hektisessä arjessa.

Viestintä-Pirittan asiantuntijat ovat jo vuodesta 2014 kouluttaneet henkilöstöämme ja kaupungin johtoa. Koulutusten ja sparrausten aiheet ovat olleet asiantuntijan someviestintä, Facebook-työpajat, Twitterin käyttö, mainonta sosiaalisessa mediassa sekä verkkokirjoittaminen ja saavutettavuus.

Tiina Helminen, viestintäpäällikkö, Ylöjärven kaupunki

Lue lisää jatkuvan viestintätuen palveluistamme »

Kommentit

Kirjoita kommentti

Ylöjärvi: Jatkuva tuki sosiaalisen median hallinnointiin