Viestintä-webinaari 13.11.24: Asiantuntijana sosiaalisessa mediassa

Tämä webinaari tarjoaa käytännönläheiset vinkit sosiaalisen median viestintään työroolissa tai luottamushenkilönä tehtynä. Kokeneen kouluttajamme, sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälän johdolla pääset pohtimaan niin omaa roolitustasi eri somekanavilla kuin sitä, miten työ- tai luottamustehtävän roolissa tehty viestintä eroaa yksityishenkilön somettamisesta.

Aloitamme pohtimalla erilaisia syitä ja motivaattoreita somen käyttöön työroolissa. Oman somestrategian laadinnan voi aloittaa jo koulutuksessa vastaamalla kysymykseen: “Miksi some juuri minulle?”. Saat koulutuksesta mukaasi myös asiantuntijan somesuunnitelman pohjan, jota voit halutessasi täyttää myös webinaarin edetessä. 

Kuulet, mikä erilaisten somekanavien tilanne on tänään ja pääset pohtimaan, mikä niistä voisi sopia parhaiten juuri sinulle. Tilastotietoon ja kanavien viime aikaisiin muutoksiin pohjaten opit, mitä somekanavien kohdalla on hyvä tietää ja huomioida omaa viestintää suunnitellessa. Piritta nostaa esiin myös vastuullisen someviestinnän perusasiat ja kertoo eri kanaviin liittyvistä eettisistä näkökulmista. 

Webinaarin aikana puhumme myös ajankäytön ratkaisuista ja omasta jaksamisesta huolehtimisesta erityisesti silloin, kun viestinnän aiheet herättävät paljon keskustelua. Pirittan vahvaan asiantuntijuuteen pohjaavat vinkit haastavien sometilanteiden hallintaan antavat puolestaan pohjan pärjäämiselle myös kriittisemmissä keskusteluissa. Opit tunnistamaan trollit peruskäyttäjistä ja pohtimaaan, koska kannattaa vastata ja kenelle. 

Saat ajankohtaiset vinkit myös kiinnostavien somesisältöjen rakentamiselle, jotta tavoittelemasi ihmiset myös huomaisivat julkaisusi. Piritta tuo esiin myös oman aktiivisuuden merkitystä ja tapoja, joilla tulee huomatuksi, vaikkei koko ajan olisi äänessä itse. 

Webinaari ja sen tukimateriaalit tarjoavat sinulle erinomaisen pohjan kehittää omaa someviestintääsi seuraavalle tasolle. Saat käytännön vinkkejä ja runsaasti ajateltavaa aiheen ympärillä. Koulutuksen jälkeen sinulla on hyvät tiedot rakentaa asiantuntijana tehdystä someviestinnästäsi toimivaa ja tuloksia tuottavaa. 

Koulutus on osa Vaikuttava viestintä työroolissa -kokonaisuutta. Tutustu tähän neliosaiseen pakettiin tarkemmin, ilmoittaudu mukaan tai tilaa paketti omaan organisaatioosi! 

 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä! 

 

Koulutuksen sisältö

Webinaarissa käydään läpi seuraavia asioita: 

  • Miksi käyttäisin somea työroolissa? 
  • Erilaisia syitä ja tavoitteita asiantuntijan someviestinnälle.
  • Some-kanavat tällä hetkellä ja miten ne sopivat viestintään työroolissa. 
  • Kanavien ja someviestinnän etiikka, oman organisaation somelinjaukset ja sosiaalisen median etiketti. 
  • Roolitus somessa: mitä asioita työroolissa kannattaa huomioida? 
  • Miten toimin itse hyvin ja organisaation mainetta ylläpitäen somessa? 
  • Ajankäyttö ja julkaisutahti kanavilla. 
  • Mistä asioista somettaisin? Julkisen ja yksityisen sisällön erot. 
  • Medialukutaidon merkitys someviestinnässä. 
  • Vinkkejä sisällöntuotantoon: mikä toimii ja mistä ihmiset kiinnostuvat?
  • Haastavien somekeskustelujen hallinta ja mihin kaikkeen on hyvä varautua? 
  • Oman someviestinnän kehittäminen. 

Webinaari räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten. 

Osallistujana saat mukaasi koulutusmateriaalit PDF-muodossa ja asiantuntijan somesuunnitelman pohjan. Lisäksi saat Viestintä-Pirittan Asiantuntijana somessa -kaavion, jota voit käyttää muistikorttina oman someviestinnän kehittämiselle koska vain. 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

  • Koulutuksen aikana pääset suoraan pohtimaan oman someviestintäsi ratkaisuja. 
  • Opit, miten työrooli eroa yksityisestä someviestinnnästä ja miksi. 
  • Kuulet, mikä on somekanavien tilanne tällä hetkellä ja tulevaisuudessa. 
  • Osaat tehdä sisältöjä, jotka kiinnostavat kohderyhmääsi. 
  • Erotat trollitilit muista viestijöistä ja osaat toimia myös vaikeissa sometilanteissa.
  • Saat tietoa vastuullisen ja eettisen someviestinnän perusteita. 
  • Opit, millainen on taitavasti asiantuntijuuttaan ja osaamistaan esille tuova ihminen somessa tänä päivänä. 

 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii kaikille, jotka käyttävät sosiaalista mediaa työroolissa tai harkitsevat sitä. Voit olla aloitteleva somen käyttäjä tai jo somea asiantuntijaroolissa käyttänyt. Voit toimia asiantuntijatehtävissä, olla johtoasemassa tai vaikkapa järjestön vapaaehtoinen. Koulutuksen vinkkejä voi peilata juuri omaan työhön ja tilanteeseen.  

Webinaari sopii esimerkiksi seuraaville henkilöille: 

  • asiantuntijatehtävissä toimiville
  • johtajille ja esimiehille
  • myyjille, rekrytoijille ja asiakaspalvelijoille, jotka tekevät työtään myös somesssa
  • luottamushenkilöille ja järjestöjen vapaaehtoisille, jotka käyttävät tehtävistään kertomiseen omia sometilejään

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoa 2, mutta sopii myös aloitteleville someviestijöille.

 

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

 

Kouluttaja

Viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

Aika

Keskiviikko 13.11.2024 kello 13-15.

 

Hinta

Osallistumismaksu 

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 25,5 % (188,25 €) / osallistuja. 

Aikaisen ilmoittautujan hinta 120 € + alv. 25,5 % (150,60 €) on voimassa 11.9.2024 saakka kampanjakoodilla earlybird24

Ensimmäisen ilmoittautumisen jälkeen saat 15 % alennuskoodin seuraaviin syksyn 2024 Viestintä-webinaareihin. Alennus lasketaan normaalihinnasta, jolloin hinnaksi jää 127,50 € + alv. 25,5 % (160,01 €) per webinaari. Samalla koodilla voi ilmoittautua useampaan jatkowebinaariin. 

Ilmoittaudu webinaariin tästä! 

 

Viestinnän vitoskortti – valitse viisi webinaaria syksyn tarjonnasta

Kouluttaudu vitoskortilla viidessä webinaarissa syksyn aikana ja säästä 250 €! 

Kortin hinta on 500 € + alv 25,5 % (627,50 €). Tutustu kaikkiin webinaareihin täällä. 

Vitoskortti on henkilökohtainen ja sillä ostetut webinaarit koskevat käynnissä olevaa webinaarikautta. Vitoskortilla valituilla webinaareilla on toteutumistakuu. Lue Viestinnän vitoskortin tarkemmat tiedot ja tilausehdot täältä. 

Vitoskorttiin ei voi yhdistää muita etuja ja alennuksia.

Tilaa Viestinnän vitoskortti syyskaudelle 2024 tästä! 

 

Tiimihinnasto – kouluta tiimisi Viestintä-webinaareissa edullisesti

Voit ilmoittaa webinaareihimme myös suuremman ryhmän kerralla. Osallistua voi koko tiimisi tai valitsemasi joukko organisaatiosi asiantuntijoita ja muita toimijoita. Kokoa porukka kasaan ja tulkaa yhdessä kouluttautumaan! 

Tiimihinnat ovat organisaatiokohtaisia tilauskoulutuksia edullisemmat, mutta webinaarien ennakkokyselyt mahdollistavat kuitenkin räätälöinnin myös omia tarpeitanne silmällä pitäen. Huomioi kuitenkin, että webinaareissa voi olla läsnä osallistujia myös muilta tahoilta. 

Tiimien webinaarikohtaiset hinnat ovat seuraavat: 

3 hlöä 2 hinnalla 300 € + alv 25,5 %   (norm. 450 € + alv 25,5 %)

4-5 hlöä 3 hinnalla 450 € + alv 25,5 %   (norm. 600-750 € + alv 25,5 %)

6-7 hlöä 5 hinnalla 600 € + alv 25,5 %   (norm. 900-1050 € + alv 25,5 %)

8-9 hlöä 6 hinnalla 900 € + alv 25,5 %   (norm. 1200-1350 € + alv 25,5 %)

Yli 10 hengen osallistumisesta teemme erillisen tarjouksen.

Ilmoita tiimisi yhteen tai useampaan webinaariin lähettämällä sähköpostia hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille: heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Lue lisää tiimipaketeista hinnastosivulta.

 

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujille lähetetään ennakkokysely koulutuksen räätälöimiseksi noin viikkoa ennen webinaaria. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja muut mahdolliset aihetta koskevat tukimateriaalit. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen. 

Mikäli ilmoittaudut tiimisi kanssa mukaan tiimihinnaston mukaisesti, tee ilmoittautuminen suoraan sähköpostitse hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille osoitteeseen heidimaaria@viestintapiritta.fi.

Viestinnän vitoskortilla ilmoittautuessasi pääset valitsemaan haluamasi webinaarit ilmoittautumisen yhteydessä. Tarvitsemme tiedon webinaarien  ilmoittautumislinkkien lähettämistä varten. Tilaa Viestinnän vitoskortti täältä.

Peruutusehdot

Yksittäisen webinaaritilauksen peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa tai ilmoittautuneiden joukossa on Viestinnän vitoskortilla mukaan ilmoittautuneita. 

Viestinnän vitoskortin peruutusehdot ja laskutus

Viestinnän vitoskortin voi peruuttaa kuluitta kahden viikon (14 vrk) sisällä tilauksesta ja vähintään viisi arkipäivää ennen ensimmäistä valittua webinaaria, jos se on tämän kahden viikon sisällä. 

Huomaa, että vitoskortit laskutamme tilauksen saavuttua, kun muissa tilausvaihtoehdoissa lasku lähetetään pidettyjen webinaarien jälkeen. 

Tiimitilausten peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on neljä viikkoa (28 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (14-27 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi viikkoa ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

 


Tästä aiheesta voi tilata koulutuksen tai sparrauksen räätälöitynä omalle organisaatiolle. Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Tutustu muihin webinaareihimme.

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? Ota yhteyttä sivun alareunan lomakkeella tai lähetä viestiä hallintokoordinaattorillemme Heidi Maaria Johanssonille.

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista

Viestintä-webinaari 13.11.24: Asiantuntijana sosiaalisessa mediassa