Blogi

Viestintä-Pirittan blogissa asiantuntijamme jakavat osaamistaan, näkemyksiään ja vinkkejä viestintään, verkkoon ja sosiaaliseen mediaan.

Tervetuloa lukemaan artikkeleitamme. Kategorioita selaamalla löydät lisää bloggauksia, joita olemme kirjoittaneet vuodesta 2013 alkaen.

Sosiaalisen median mittaaminen 1: Mitä se tarkoittaa?

Piritta kirjoittaa neljän bloggauksen sarjassaan sosiaalisen median mittaamisen eri ulottuvuuksista. Tämä bloggaus on sarjan ensimmäinen ja käsittelee sosiaalisen median mittaamisen merkitystä ja oikeiden onnistumisen seurannan tapojen löytämistä suhteessa organisaation some-tavoitteisiin…

Lue lisää

Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä

Viestintä-Pirittan tiimin Laura Vuorio-Kuokka kysyi haastattelussa Verohallinnolta Snapchat-kokemuksia. Jos Snapchat ei vielä ole sinulle tuttu, sekin selviää tästä bloggauksesta. Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä Lähes 100 miljoonaa päivittäin aktiivista käyttäjää. Yli 3…

Lue lisää

Mitä järjestösome järjestöväelle merkitsee?

Piritta vetää bloggauksessaan yhteen, millaisia järjestösome-näkökulmia saatiin kasaan Suomi Areenan somedrinkeillä, jotka Viestintä-Pirittan Anne ja Piritta kutsuivat kokoon heinäkuussa Porissa. Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Mitä järjestösome järjestöväelle merkitsee? Kesäloma oli ja…

Lue lisää

Miksi kuuntelu kannattaa somessa?

Piritta Seppälä kirjoittaa ajatuksiaan sosiaalisen median kuuntelusta ja seurannasta sekä löydetyn tiedon hyödyntämisestä osana organisaation tavoitteellista viestintää. Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Mitä on kuuntelu sosiaalisessa mediassa? Osallistuin viime viikolla M-Brainin järjestämään GIA…

Lue lisää

Seuraa somea ja luo uusia asiakassuhteita

Piritta Seppälä on GIA Conferencessa vetämässä sosiaalisen median workshopia ja roundtable-keskusteluja yhdessä M-Brainin Susanna Tirkkosen kanssa Amsterdamissa 1.-3.6.2015.  Seminaarin aihepiiriin liittyen Piritta kirjoitti M-Brainin blogiin sosiaalisen median tavoitteellisesta monitoroinnista englanniksi pienen mauritiuslaisen matkatoimiston näkökulmasta katsottuna. Tässä on sama…

Lue lisää

SomeTime2015: #järjestösome ja #järjestölähettiläs -työpajan antia

Viestintä-Pirittan Laura Vuorio-Kuokka oli vuoden 2015 SomeTimessa vetämässä intensiivistä #järjestösome-työpajaa 23.5.2015, missä keskusteltiin järjestölähettiläistä järjestön sanansaattajina. Tässä bloggauksessa on Lauran tunnelmia tapahtumasta ja yhteenveto työpajan annista. SomeTimessa kohtasi niin mennyt…

Lue lisää

Viestintä tänään – miten viestiä ja markkinoida järjestöä?

Piritta oli mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa Allianssin viestintäpäivää, joka järjestettiin 6.5.2015 Helsingissä. Tässä bloggauksessa on Pirittan tekemä kooste päivän annista ja yhteenvetoja loistavien puhujien aihepiireistä. Allianssin #järjestöviestii -päivän parhaat palat…

Lue lisää

Uutta Instagramissa ja muutoksia Iconosquaressa

Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Viestintä-Piritta Instagram-asiantuntija Laura Vuorio-Kuokka kertoo bloggauksessaan, mitä uutta Instagramissa on kevään kuluessa tapahtunut ja mitä muutoksia on käynnissä selaimessa toimivan Iconosquaren suhteen parhaillaan. Uutta Instagramissa ja muutoksia…

Lue lisää

Järjestöasiantuntijoista järjestölähettiläiksi?

Viestintä-Pirittan tiimin Anne ja Piritta pohtivat järjestöasiantuntijuuden roolia sosiaalisessa mediassa. Tuloksena syntyi termi järjestölähettiläät ja aihetta enemmän avaava alla oleva bloggaus. Järjestöasiantuntijoista järjestölähettiläiksi? Järjestöt viestivät sosiaalisessa mediassa yleensä organisaatioina. Monella…

Lue lisää

Viestintä-Pirittan tarina ja yrittäjän oivalluksia matkan varrelta

Tämä on yritykseni Viestintä-Pirittan tarina, jonka kirjoitan omasta näkökulmastani yrittäjänä. Haluan kertoa teille yrittäjätarinani ja jakaa ne oivallukset, joita matkani aikana olen kokenut. Teksti on tavanomaista blogikirjoitusta pidempi, mutta onhan…

Lue lisää