Hetkyajassa.fi -artikkeli: Strategia, brändi ja verkko

Artikkeli päivitetty 10.3.2021.

Helsingin Tietojenkäsittely-yhdistyksen Yrittäjyys-verkoston johtoryhmän tiedotusvastaavana kirjoitan tapahtuma-artikkeleita verkoston tilaisuuksista. Markkinointi-illassa 19.9.2013 olin mukana myös puhujana yhdessä Suomen Markkinointiliitto MARK ry:n Lauri Sipilän kanssa. Lauri puhui yrittäjän markkinoinnista yleensä, minä puolestani keskityin yrittäjän verkon ja sosiaalisen median käyttöön markkinoinnin tukena.

 

Alla on poiminto artikkelista:

 

Pienyrittäjän 8 askelta verkkoon ja sosiaaliseen mediaan

 

1. Tiedä, mitä myyt eli tarkista, miten tuotteesi on kuvailtu verkkokanavillasi. Käytätkö samoja, selkeitä kuvauksia tuotteistasi kaikilla kanavilla?

 

2. Tiedä, miten asiakkaat etsivät tuotteitasi verkosta. Kohtaavatko nämä hakulausekkeet tuotekuvaustesi kanssa?

 

3. Ole johdonmukainen kaikissa verkkoviesteissäsi. Toista asioita eri kanavilla sopivasti ja käytä esimerkiksi yrityksen logoa eri palveluiden kuvatunnisteena.

 

4. Valitse käyttöösi ne kanavat, joita asiakkaasi käyttävät ja kanavat, joita sinun on hyvä käyttää. Kaikkiin verkko- ja sosiaalisen median palveluihin ei tarvitse mennä mukaan.

 

5. Täydennä verkkoviestinnän palettiasi kanavilla, jotka tukevat tiedonjakoa (esim. Facebook-sivu, sähköpostiuutiskirje tai kuvanjakopalvelut kuten Pinterest tai Instagram).

 

6. Ideoi ja suunnittele tulevaa. Haistele ilmaa, niin tiedät, mihin päin verkossa ollaan menossa. Viestintämaailma muuttuu vauhdilla ja vain seuraamalla sitä sekä tekemällä itse pysyy menossa mukana.

 

7. Tiedä, mitä muut tekevät ja seuraa, mitä yrityksestäsi verkossa puhutaan.

 

8. Mitä teetkään, tee se hyvin. Suunnittele, opettele käyttämään erilaisia verkon ja sosiaalisen median palveluita, aseta tavoitteita, luo rutiineja ja seuraa, pääsettekö tavoitteisiinne.

 

Voit lukea koko artikkelin Hetkyajassa.fi:stä.

 

Voit myös katsoa Jarmo Lahden ja Infocrean tekemän striimauksen tilaisuudesta molempien esitysten osalta.

Kommentit

Kirjoita kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Hetkyajassa.fi -artikkeli: Strategia, brändi ja verkko