Viestintä-Piritta toimi Cmad 2016 -tapahtuman yhtenä kahvituntisponsorina ja vastasi tapahtuman bussijärjestelyistä nyt neljättä kertaa. Keräsimme tiimin Päivin ja Pirittan voimin osallistujilta mielipiteitä ja näkemyksiä yhteisömanagerin työhön ja tärkeimpiin tehtäviin liittyen sekä Twitterissä että ständillä. Tässä bloggauksessa on kooste vastauksista.
Mitä yhteisömanageri tekee ja mikä on hänen tärkein tehtävänsä?
Viestintä-Piritta kysyi ja Cmadfi vastasi. Ohessa on Storify-kooste Twitteriin tulleista vastauksista.
Yhteisömanagerin tärkeimmiksi tehtäviksi tapahtumaosallistujat listasivat mm. seuraavia asioita:
1. Keskustelun herättäminen
2. Työyhteisön ihmisten osallistaminen ja osallistumaan kannustaminen
3. Asianmukainen viestintä
4. Yhteishengen luominen
5. Keskustelunaiheiden ja sävyn ohjaileminen somessa
6. Yhteisön jäsenten kannustaminen julkaisemaan sisältöä verkossa ja siihen opastaminen
7. Some-kanavien ylläpito
8. Kuuntelu ja tiedon jakaminen
9. Linkkinä toimiminen eri toimijoiden välillä
10. Ajassa mukana pysyminen
11. Saada organisaation ihmiset loistamaan organisaation ulkopuolellakin ja lisätä näin bisnestä
12. Sisällön pitäminen yhtenäisenä
13. Sisäisen ja ulkoisen yhteisön lietsominen liekkeihin.
14. Verkottaminen ja läsnäoleminen
Viimeiseksi nostoksi poimimme oheisen vastauksen ständillä kirjatuista vastauksista, joka tiivistää yhteisömanagerin työtä mainiolla tavalla:
Yhteisömanageri uskaltaa innostua ja jakaa uskallusta innostua.
Tapahtumassa kuultiin lukuisa määrä puheenvuoroja viestinnän, verkkoviestinnän, sosiaalisen median ja yhteisömanageroinnin saralta. Pääset tutustumaan päivän koko tarjontaan tapahtuman verkkosivuilta.
Pingback: Yhteisömanageri | Pearltrees