Viestintä-webinaari 3.6.2020: Facebook-mainonnan perusteet

Mitkä asiat tulee ottaa huomioon tehokkaan Facebook-mainonnan tekemisessä? Millaisia tavoitteita Facebook-mainonnalle kannattaa asettaa? Miten Facebook-mainonnan hinnoittelu toimii? Millaiset mainosformaatit ovat tehokkaimpia Facebook-mainonnan tekemisessä? Kuinka mitata mainonnan tehokkuutta? 

Tässä Viestintä-Pirittan kaikille avoimessa kahden tunnin webinaarissa laajennamme ymmärrystä Facebook-mainonnan perusteista ja mainonnan tavoitteiden asettamisesta ja mittaamisesta. Koulutuksen jälkeen osallistujat ymmärtävät Facebook-mainonnan perusteet ja osaavat luoda suunnitella tehokkaam kampanjarakenteen, kohderyhmän ja mainoksia mainostilille.

 

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tutustu muihin koulutuksiimme!

Facebook on Suomessa nopeimmin kasvava mainoskanava ja yhä useampi yritys ja järjestö panostavat Facebook-mainonnan tekemiseen. Tavoitteiden asettaminen ja niitä tukevan kampanjan rakentaminen ovat tärkeimpiä elementtejä onnistuneelle Facebook-mainonnalle. Onnistuminen voidaan osoittaa konkreettisen seurannan kautta, jotka Facebook-mainontaan asennetaan erilaisten työkalujen avulla.

Koulutuksessa opetamme, kuinka Facebook-mainonnan huutokauppa toimii, miten Facebook-mainontaa voidaan kohdistaa ja millaisia mainosmuotoja Facebook-mainonnassa voidaan hyödyntää. Koulutuksessa opitaan myös, kuinka Facebook-mainonnalle asetetaan tavoitteet ja miten niitä mitataan. Kahden tunnin aikana opit asettamaan mainonnalle tavoitteet, valitsemaan oikeanlaisen kampanjarakenteen mainontaan, ymmärtämään Facebook-mainonnan terminologian ja valitsemaan tehokkaat mainosmuodot.

Käytännönläheinen koulutus räätälöidään osallistujien tarpeita vastaavaksi ja tavoitteenamme on yhdessä työskennellen löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen Facebook-mainontaan.

Aloitamme koulutuksen käymällä läpi Facebook-mainonnan tavoitteiden asettamisen merkityksen ja tutustumme Facebook-mainonnan toimintamalliin. Koulutuksen edetessä osallistujat pääsevät tutustumaan kohderyhmien valintaan, kampanja-asetusten valintaan ja mainosten luomiseen. Lopuksi tutustumme mainonnan mittaamiseen.

Keskustelemme Facebook-mainonnan tavoiteasettelusta ja onnistuneen mainossisällön suunnittelusta ja tekemisestä. Lisäksi kiinnitämme huomiota erilaisten mittareiden asettamiseen ja selkeyttämiseen suhteessa organisaation Facebook-mainonnan asettamiin tavoitteisiin.

Tavoitteena on ymmärtää Facebook-mainonnan suunnittelun, käytön ja mittaamisen peruskulmakivet oman organisaation näkökulmasta.

 

Koulutuksen sisältö

– Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita Facebook-mainonnalle
– Mittaamisen merkitys
– Facebook-mainonnan huutokaupan toiminta
– Erilaisia tavoitteita ja mittareita Facebook-mainonnalle
– Facebook-mainonnan kampanjan suunnittelu ja kohderyhmien valinta
– Facebook-mainonnan toimivat mainosmuodot

 

Kenelle koulutus sopii?

– Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat Facebook-mainonnan tekemistä organisaatiossa
– Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin Facebook-mainonnan toimintaa
– Facebook-mainontaa tekeville henkilöille
– Niille, jotka seuraavat ja raportoivat Facebook-mainonnan onnistumisesta organisaatiossa

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

– ymmärrät Facebook-mainonnan toimintaa
– osaat asettaa mainonnalle tavoitteet ja ymmärrät, miten niitä mitataan
– opit suunnittelemaan Facebook-mainonnan kampanjan, kohderyhmän ja mainoksen

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 1-2.

Taso 1 – aloittelijat, alkeet, perustietoihin ja -taitoihin pohjaava ohjaus. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla ei ole vielä juurikaan osaamista koulutettavasta aihepiiristä. 

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Kouluttajana toimii Facebook-mainonnan asiantuntija Anni Penttilä.

 

Aika

Keskiviikko 3.6.2020 kello 13-15

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. 

Alekoodilla hinnaksi tulee kahden tunnin mittaisiissa webinaareissa vain 120 € + alv. 24 % (148,80 €).

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tutustu muihin koulutuksiimme!

 

Toteutus

Osallistua voi tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin kautta. Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin. Webinaarista ei tehdä tallennetta.

Koulutusten teknisestä toteutuksesta vastaa pitkän linjan webinaari-asiantuntija webinaari.fi.

 

Kouluttaja

Anni Penttilä, Viestintä-Piritta Oy

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tutustu muihin koulutuksiimme!

 Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:
– Nimesi ja taustaorganisaatiosi
– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi
– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot, mikäli tarpeen koulutuksen otsikon ja osallistujan nimen lisäksi.

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite ja puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautusmislomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa.

 

*******************

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron tästä tai jostakin muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-webinaari 3.6.2020: Facebook-mainonnan perusteet