Viestintä-webinaari 2.6.2020: Google Ads -hakusanamainonnan perusteet

Mitkä asiat tulee ottaa huomioon tehokkaan Google Ads -mainonnan tekemisessä? Millaisia tavoitteita Google Ads -mainonnalle kannattaa asettaa? Miten Google Ads -mainonnan hinnoittelu toimii? Millaiset mainostekstit ja laajennukset toimivat mainonnassa? Kuinka mitata mainonnan tehokkuutta? 

Tässä Viestintä-Pirittan kaikille avoimessa viestintä-webinaarissa laajennamme ymmärrystä Google Ads -mainonnan perusteista ja mainonnan tavoitteiden asettamisesta. Koulutuksen jälkeen osallistujat ymmärtävät Google Ads -mainonnan perusteet ja osaavat määritellä oikeat avainsanat, suunnitella mainonnan rakenteen ja tietää, millaiset mainosmuodot kannattaa ottaa hakusanamainonnassa käyttöön.

Kouluttajana toimii Google Ads -mainonnan asiantuntija Anni Penttilä.

 

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tutustu muihin koulutuksiimme!

Google Ads -hakusanamainonta on Suomessa yksi suosituimpia digitaalisen markkinoinnin mainoskanavia ja yhä useampi yritys ja järjestö panostavat Google Ads -hakusanamainonnan tekemiseen. Tavoitteiden asettaminen ja niitä tukevan kampanjan rakentaminen ovat tärkeimpiä elementtejä onnistuneelle Google Ads -hakusanamainonnalle. Onnistuminen voidaan osoittaa konkreettisen seurannan kautta, jotka Google Ads -hakusanamainontaan asennetaan erilaisten työkalujen avulla.

Tässä webinaarissa opetamme, kuinka Google Ads -mainonnan huutokauppa toimii, miten Google Ads -mainontaa voidaan kohdistaa ja millaisia avainsanoja sekä mainoksia mainonnassa kannattaa hyödyntää. Koulutuksessa opetetaan, kuinka Google Ads -mainonnalle asetetaan tavoitteet ja miten niitä mitataan. Webinaarissa opit määrittelemään avainsanat, asettamaan mainonnalle tavoitteet, valitsemaan oikeanlaisen kampanjarakenteen ja ymmärtämään, miten mainonnan tuloksia voidaan mitata.

Tavoitteenamme on löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen Google Ads -hakusanamainontaan. Aloitamme koulutuksen käymällä läpi Google Ads -mainonnan tavoitteiden asettamisen merkityksen ja tutustumme Google Ads -mainonnan toimintamalliin. Koulutuksen edetessä osallistujat pääsevät tutustumaan avainsanojen valintaan ja kampanjarakenteen suunnitteluun. Lopuksi tutustumme mainonnan mittaamiseen.

Tavoitteena on ymmärtää Google Ads -mainonnan suunnittelun, käytön ja mittaamisen peruskulmakivet oman organisaation näkökulmasta ja oppia suunnittelemaan tehokas kampanjarakenne Google Ads -mainontaan. 

 

Koulutuksen sisältö

– Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita Google Ads -mainonnalle
– Mittaamisen merkitys
– Google Ads -mainonnan huutokaupan toiminta
– Erilaisia tavoitteita ja mittareita Google Ads -mainonnalle
– Google Ads -mainonnan kampanjarakenteen suunnittelu ja avainsanojen valinta
– Google Ads -mainonnan toimivat mainosmuodot

 

Kenelle koulutus sopii?

– Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat Google Ads -mainonnan tekemistä organisaatiossa
– Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin Google Ads -mainonnan toimintaa
– Google Ads -mainontaa tekeville tai sitä aloittaville henkilöille
– Niille, jotka seuraavat ja raportoivat Google Ads -mainonnan onnistumisesta organisaatiossa

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

– ymmärrät Google Ads -mainonnan toimintaa
– osaat asettaa mainonnalle tavoitteet ja ymmärrät, miten niitä mitataan
– opit suunnittelemaan Google Ads -mainonnan kampanjarakenteen ja valitsemaan tehokkaasti avainsanat

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

Osallistujille lähetetään ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen osallistumista varten. 

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 1-2.

Taso 1 – aloittelijat, alkeet, perustietoihin ja -taitoihin pohjaava ohjaus.

Tarkoitettu henkilöille, joilla ei ole vielä juurikaan osaamista koulutettavasta aihepiiristä. 

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

 

Aika

Tiistai 2.6.2020 kello 13-15

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. 

Alekoodilla hinnaksi tulee kahden tunnin mittaisiissa webinaareissa vain 120 € + alv. 24 % (148,80 €).

 

Toteutus

Osallistua voi tietokoneen, älypuhelimen tai tabletin kautta. Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin. Webinaarista ei tehdä tallennetta.

Koulutusten teknisestä toteutuksesta vastaa pitkän linjan webinaari-asiantuntija webinaari.fi.

 

Kouluttaja

Anni Penttilä, Viestintä-Piritta Oy

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen on päättynyt. Tutustu muihin koulutuksiimme!

 Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:
– Nimesi ja taustaorganisaatiosi
– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi
– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite ja puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautusmislomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa.

 

*******************

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron tästä tai jostakin muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Viestintä-webinaari 2.6.2020: Google Ads -hakusanamainonnan perusteet