Sosiaalisen median strategia organisaatiolle

Aika

Tiistai 30.9.2025 klo 9-10 

Paikka

Zoom

Sisältö

Tällä viestinnän tehotunnilla keskitymme sosiaalisen median strategian merkitykseen ja rooliin ohjaamassa someviestintää onnistuneeseen suuntaan. Hyvässä strategiassa on selkeät tavoitteet ja rohkeasti tarkennetut kohderyhmät valituille somekanaville. Koulutuksessa saat vinkkejä tavoiteasetteluun, kohderyhmien määrittelyyn ja kanavavalintoihin.  

Käymme Viestintä-Pirittan somestrategiaympyrän avulla myös läpi, millaisia mittareita tavoitteille voi asettaa. Opit, miten sosiaalisen median kanavien kävijäseuranta auttaa someviestinnän kehittämisessä. Huomioimme lisäksi käytettävissä olevat resurssit ohjaamassa somesuunnittelua. 

Koulutuksen sisältö

Tehotunnilla käydään läpi seuraavia asioita:

  • Mistä osista somestrategia muodostuu?
  • Tavoitteiden asettaminen sosiaalisen median käytölle
  • Mitattavien tavoitteiden valinta
  • Kohderyhmät määrittelemässä kanavavalintoja
  • Kanavastrategia: mitä kanavia valitsemme juuri meille käyttöön?
  • Sisältösuunnittelu ja julkaisutyyppien valinta
  • Julkaisuaikataulu ja resurssit
  • Resurssien mukainen vastuunjako somen ylläpitoon 
  • Onnistumisen analysointi huomioon strategiassa
  • Somen mittarit, raportointi ja kehittäminen 

Webinaarissa hyödynnetään Viestintä-Pirittan erilaisia strategia-työkaluja. Näitä ovat mm. somestrategiaympyrä, sosiaalisen median strategian pohja ja somen tavoitekartta. Osallistujat saavat nämä myös käyttöönsä webinaarin jälkeen. 

Webinaarin jälkeen sinulla on selkeä käsitys siitä, mihin asioihin sosiaalisen median viestintää suunniteltaessa on hyvä kiinnittää huomiota. Osaat tehdä valintoja niin tavoiteasettelun, mittareiden, kanavien kuin julkaisutyyppien suhteen. Saat mukaasi myös vinkkejä ja malleja viestintää ohjaavien selkeiden sometavoitteiden määrittelyyn. 

Kouluttajana tällä viestinnän tehotunnilla toimii lukuisia organisaatioita somen strategisessa suunnittelussa auttanut viestinnän ja somen asiantuntijamme Piritta Seppälä. Hän puhuu aiheesta hyvin käytännönläheisesti ja ymmärrettävästi. 

Webinaari räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten.

Ilmoittaudu tehotunti-webinaariin tästä! 

 

Osallistujien kokemuksia aiemmista webinaareista:

“Webinaarissa päästiin konkretian tasolle ja webinaari auttoi selkeyttämään somestrategiaan liityen kokonaiskuvaa. Webinaarin aikana tuli myös hyviä oivalluksia, joita pystyy hyödyntämään, kun lähden rakentamaan organisaatiolle somestrategiaa.”

“Parasta oli konkretia!”

 

Kouluttaja

Kouluttajana tällä tehotunnilla toimii kokenut sosiaalisen median asiantuntijamme Piritta Seppälä.

 

Hinta

Kesän tarjoushinta 70 € + alv. 25,5 % (87,85 €) / webinaari on voimassa 31.8.2025 saakka kampanjakoodilla SUVI25.

Webinaarin normaali hinta on 85 € + alv 25,5 % (106,68 €) / webinaari / osallistuja.

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

 

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa.

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta.

Osallistujille lähetetään ennakkokysely koulutuksen räätälöimiseksi noin viikkoa ennen webinaaria.

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja muut mahdolliset aihetta koskevat tukimateriaalit.

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Muuta tietoa viestinnän ja tekoälyn tehotunneista

Viestinnän ja tekoälyn tehotunnit ovat tunnin mittaisia webinaarimuotoisia koulutuksia, joita vetävät Viestintä-Pirittan asiantuntijat. Voit esittää asiantuntijalle mieltäsi askarruttavia koulutusaihetta koskevia kysymyksiä ennakkokyselyssä ja koulutuksen aikana. 

Osallistumalla useammalle tehotunnille, voit rakentaa webinaaritarjonnasta itsellesi sopivan koulutuskokonaisuuden.

Tehotuntien tavoitteena on tarjota mahdollisimman paljon tietoa, lyhyessä ajassa ja edullisella hinnalla. Webinaareihin kuuluu ennakkokysely, koulutus ja koulutuksen jälkeen osallistujille toimitettavat koulutusmateriaalit. Webinaareista ei tehdä osallistujille jälkikäteen katsottavaksi jaettavaa tallennetta. 

 

Peruutusehdot 

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa.

 

Tästä aiheesta voi tilata koulutuksen tai sparrauksen räätälöitynä omalle organisaatiolle. Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Tutustu muihin tehotunteihin.

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista.

 

Sosiaalisen median strategia organisaatiolle