Viestintä-webinaari 28.11.: Sosiaalinen media osana kriisejä: maine ja tilanteet taidolla haltuun

Yhteistyöwebinaarissa Noon Kollektiivin Noora Jokinen ja Viestintä-Piritta Oy:n Piritta Seppälä pureutuvat sosiaalisen median rooliin ja hallintaan osana erilaisia kohu- ja kriisitilanteita. Webinaarin ytimessä ovat maine, johtajuus ja erilaisten haastavien tilanteiden hallitseminen sosiaalisessa mediassa.

Sosiaalisen median rooli on kiistämätön erilaisten kriisiviestintää tai maineen korjaamista vaativien tilanteiden yhteydessä. Kriisit voivat saada alkunsa somesta, kohut voivat eskaloitua kriiseiksi somessa ja yhtä lailla mainetta voidaan johtaa somessa.  Tässä webinaarissa opit, miten someen on hyvä suhtautua ja miten siellä kannattaa viestiä ennen kriisejä tai kohuja sekä niiden aikana ja jälkeen. 

Koulutuksen jälkeen tiedät, millaista on hyvä johtajuus kriiseissä ja miten asiantuntijaorganisaatiota johdetaan eri kriisitilanteissa. Käymme myös läpi, mikä on sisäisen viestinnän rooli ja organisaation maineen merkitys osana erilaisia kriisitilanteita. Käsittelemme asioita webinaarissa teorian ja käytännön esimerkkien kautta. 

Organisaation arvopohjan, yhteisten toimintamallien ja viestinnän tapojen merkitys avautuvat webinaarissa sinulle erilaisten mallien kautta. Ennakointia, varautumista ja tilanteissa toimimista käydään läpi monesta eri näkökulmasta. Opit lisäksi tunnistamaan somen kriittiset keskustelut toisistaan ja saat käytännönläheisiä vinkkejä vaikeampiin some-keskusteluihin.

Koulutuksen sisältö

Noora ja Piritta käyvät läpi seuraavat aiheet webinaarin aikana: 

  • somekriisien erilaiset muodot ja niiden erottaminen toisistaan
  • organisaation arvot, pelisäännöt ja toimintamallit tilanteiden ratkaisuissa ja johtamisessa
  • johtajuus somekriiseissä
  • työyhteisöstä kriisitilanteessa huolehtiminen
  • maineen vaaliminen erilaisissa tilanteissa
  • organisaatiolle merkittävien asioiden esillä pitäminen kritiikistä huolimatta
  • somekeskustelujen tasojen tunnistaminen ja toimintamallit erilaisiin tilanteisiin
  • erilaisissa kriittisissä sometilanteissa toiminnan tavat ja mallit
  • somelinjaukset, kriisiviestinnän suunnitelmat ja sisäiset käytännöt tekemistä ohjaamassa.

Webinaari sopii parhaiten 

  • viestinnän ammattilaisille ja asiantuntijoille
  • viestintää johtaville 
  • organisaation viestintää kehittäville 
  • johtajalle, joka haluaa päivittää tietonsa kriisiviestinnästä
  • muille aiheesta kiinnostuneille.

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

 

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen. 

Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

Kouluttajat

Kouluttajina webinaarissa toimivat kokeneet viestinnän ammattilaiset Noora Jokinen (Noon Kollektiivi) ja Piritta Seppälä (Viestintä-Piritta Oy). 

Noora on yhteiskunnallisen viestinnän ammattilainen, joka sparraa organisaatioita ja niiden johtoa viestinnän strategiatyössä, kehittämisessä, uudistusprosessien läpiviennissä, toteutuksessa ja uusien toimintatapojen löytämisessä. Hänellä on laaja-alainen kokemus yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta ja haastavien yhteiskunnallisten teemojen viestinnästä.  

Piritta on viestinnän ja sosiaalisen median pitkän linjan asiantuntija, joka on tukenut ja kouluttanut kriisiviestinnän ja haastavan somen tilanteissa monenlaisten organisaatioiden johtoa ja viestijöitä. Piritta tukee organisaatioita myös viestinnän kehittämistyössä ja on sparrannut viestinnän strategisessa kehittämisessä useita organisaatioita.  

Aika

Tiistai 28.11. kello 10-12.

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Aikaisen ilmoittautujan hinta 120 € + alv. 24 % (148,80 €) on voimassa 15.9.2023 saakka kampanjakoodilla early bird.

Ensimmäisen ilmoittautumisen jälkeen saat 15 % alennuskoodin seuraaviin syksyn 23 viestintä-webinaareihin. Hinta on tällöin 127,50 € + alv. 24 % (158,10 €). 

 

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujille lähetetään ennakkokysely koulutuksen räätälöimiseksi noin viikkoa ennen webinaaria. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin ja muut mahdolliset aihetta koskevat tukimateriaalit. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

Saat ilmoittautumisen jälkeen vahvistusviestin sähköpostiisi. Jos viestiä ei kuulu, laita meille viesti osoitteseen info@viestintapiritta.fi ja kerro, mistä webinaarista on kyse, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa.

 

Kriisiviestinnän webinaarisarja

Tämä webinaari on osa kriisiviestinnän webinaarisarjaa. Kurkista kokonaisuus ja ilmoittaudu mukaan vaikka molempiin! Huomaa, että ensimmäisen ilmoittautumisen jälkeen saat 15 % alennuskoodin seuraaviin syksyn 2023 webinaareihin. 

Viestintä-webinaari 28.11.: Sosiaalinen media osana kriisejä: maine ja tilanteet taidolla haltuun