Viestintä-webinaari 10.5.: Haastavan some-keskustelun hallinta ja siihen varautuminen

Miten toimia, kun keskustelu sosiaalisessa mediassa lähtee raiteiltaan tai äityy väittelyksi? Miten vastata kritiikkiin taidolla ja pitää tunteensa hallussa, vaikka keskustelu meneekin ihon alle? Onko trolleja mahdollista tunnistaa ja missä menevät häiriköinnin rajat sosiaalisessa mediassa? Entä millaisia negatiivisia ilmiöitä maailman nykytila on tuonut osaksi arkeamme ja miten niihin kannattaisi suhtautua? 

Sosiaalisessa mediassa on tärkeää osata toimia oikein erilaisissa vaikeammissa keskustelutilanteissa tai kritiikin kohdatesssa. Yhtä tärkeää on itse ylläpitää hyvää keskustelukulttuuria omilla kanavilla. Webinaarissa oivallat, mitä voivat olla omat keinosi positiivisen ja laadukkaan keskustelun ylläpitoon. 

Haastavammat omaa itseä tai organisaatiota koskettavat tilanteet on tärkeä osata tunnistaa. Tunnistamisen jälkeen voi rakentaa varautumissuunnitelman erilaisten tilanteiden varalle. Webinaarissa käydään läpi erilaisia varautumisen mahdollisuuksia.

Tässä webinaarissa viestinnän ja sosiaalisen median pitkän linjan ammattilainen Piritta Seppälä kertoo, miten hallita somen haastavat keskustelutilanteet ja miten ylläpitää hyvää keskustelukulttuuria negatiivisen rinnalla. Webinaarissa hän käy myös läpi, millaisia varautumisen keinoja organisaatioilla ja asiantuntijoilla voi olla erilaisia negatiivisia keskustelu- ja häirintätilanteita silmällä pitäen. 

Käytännönläheinen ja erilaisia esimerkkejä hyödyntävä webinaari tarjoaa vinkkejä ja toimintamalleja erilaisiin sosiaalisen median haastaviin keskustelu- ja häirintätilanteisiin. Pirittan ohjeista hyötyvät niin yksityishenkilöt kuin organisaatiotilien ylläpitäjät. 

Koulutus kuuluu Viestintä-Pirittan suosituimpiin koulutuksiin vuosien varrelta ja palautteet ovat olleet aina kiittäviä. 

 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä! 

 

Koulutuksen sisältö

Tässä webinaarissa käymme läpi seuraavia asioita: 

  • Millaisia haastavia keskustelutilanteita somessa voi kohdata?
  • Miten tunnistaa tilanteiden vaikutukset ja toimia niissä niiden vaatimalla tavalla?
  • Miten hallita vaikeampi somekeskustelu ja toimia siinä oikein?
  • Tunteiden merkitys ja hallinta eri tilanteissa somessa
  • Hyvän keskustelukulttuurin ylläpitäminen omassa some-viestinnässä
  • Nykymaailman negatiiviset ilmiöt somessa
  • Varautuminen erilaisiin somen haastavampiin keskustelu- ja häirintätilanteisiin
  • Jaksaminen ja omasta itsestä huolehtiminen kritiikin keskellä

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja ilmoittautuneille lähetetään ennakkokysely tätä varten. Ennakkokyselyssä on mahdollista myös kertoa omista kokemuksistaan kouluttajalle ja saada niihin myös toimintavinkkejä tulevaa silmällä pitäen. 

 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

Saat konkreettisia vinkkejä sosiaalisen median monenlaisiin haastavampiin keskustelutilanteisiin ja niissä toimintaan. Opit, miten erilaiset tilanteet voi erotella toisistaan vaikutusten kautta ja saat vinkkejä viestintään eri tilanteissa. Ymmärrät, mikä on trolli ja kuka taas kriiittinen keskustelija. 

Webinaarin jälkeen osaat erottaa vakavammat häirintätilanteet kevyemmästä kritiikistä ja saat oppeja tunteiden hallintaan eri tilanteisiin. Lisäksi opit, miten voit itse pitää yllä hyvää keskustelukulttuuria. Varautumisen osalta kuulet, millaisia monipuolisia tapoja on olemassa ja miten niitä voisi viedä eteenpäin omassa organisaatiossa. 

 

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka omassa tai organisaationsa sosiaalisen median viestinnässä kohtaavat haastavia keskustelutilanteita kanavillaan ja kaipaavat niiden hoitamiseen tukea tai vinkkejä. 

Osallistujat voivat olla esimerkiksi:

  • eri alojen asiantuntijoita
  • esimiehiä tai johtajia
  • yksityishenkilöitä
  • yrittäjiä ja ammatinharjoittajia
  • organisaatioiden sosiaalisen median viestinnästä vastaavia henkilöitä

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen.
Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

 

Kouluttaja

Viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä

 

Aika

Keskiviikko 10.5.2023 klo 9-11.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. Hinnaksi tulee tällöin kahden tunnin mittaisissa webinaareissa 120 € + alv. 24 %.

 

Toteutus

Koulutus toteutetaan webinaarina Viestintä-Pirittan Zoomissa. 

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen koulutuksen PDF-materiaalin. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

 

*******************

Vinkki: tästä aiheesta voi tilata koulutuksen räätälöitynä myös omalle organisaatiolle. 

Tutustu muihin webinaareihimme!

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, sparrauksen tai puheenvuoron tästä tai jostain muusta viestinnän aihepiiristä? 

Lue lisää Viestintä-Pirittan palveluista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Tutustu koko palvelutarjontaamme täällä. 

 

Viestintä-webinaari 10.5.: Haastavan some-keskustelun hallinta ja siihen varautuminen