Pilkun paikka -bloggaus: Mainostaisitko meitä Facebookissasi?
Artikkeli päivitetty 10.3.2021.
Bloggasin ProCom ry:n Pilkun paikka -blogiin liittyen pyyntöihin mainostaa eri tapahtumia omassa Facebook-profiilissani, ”kun sinulla kerran on niin paljon Facebook-kavereita”. Ajatus on periaatteessa oikea, sillä markkinointi sosiaalisessa mediassa onnistuu parhaiten juuri silloin, kun asioista kiinnostuneet ihmiset jakavat infoa esimerkiksi tapahtumiin liittyen eteenpäin omissa henkilökohtaisissa profiileissaan. Mutta miten saada ihmiset suosittelemaan tapahtumiasi?
Tässä poiminta bloggauksestani:
”Miten siis saada ihmiset jakamaan? Pohdin asiaa omalla kohdallani ja päädyin seuraavaan listaukseen vinkkeinä esimerkiksi juuri tapahtumamarkkinoijalle:
1. Kerro minulle minua kiinnostavasta tapahtumasta tai asiasta, jota toivot minun jakavan eteenpäin.
2. Kerro puhelimessa, tekstiviestillä, sähköpostilla, Facebookissa, Twitterissä, kasvotusten, ihan sama miten, kunhan kerrot niin, että minä kiinnostun. Kutsu minut paikalle tapahtumaan tai anna minulle linkki lisätiedon lähteelle.
3. Vakuuta minut tapahtumassa eli tarjoa minulle juuri niin hyvää sisältöä kuin mahdollista. Tai vakuuta minut lisätiedon lähteellä siitä, että asia tosiaan on hyvä ja tärkeä. Saa minut olemaan sitä mieltä, että tämä juttu on todella hyvä. Eli toisin sanoen: tunne minut niin hyvin, että tiedät minun innostuvan asiasta.
4. Tämän jälkeen sinun ei enää tarvitsekaan tehdä mitään, koska minä jo jaan kuvia tapahtumasta Facebookiin tai vien linkkiäsi eteenpäin Twitterissä. Ja näin olet tehnyt minusta tapahtumasi tai asiasi markkinoijan, henkilön, joka ihan omasta tahdostaan haluaa jakaa tietoa somessa eteenpäin puolestasi.”
Kommentit
Kirjoita kommentti