Blogi

Viestintä-Pirittan blogissa asiantuntijamme jakavat osaamistaan, näkemyksiään ja vinkkejä viestintään, verkkoon ja sosiaaliseen mediaan.

Tervetuloa lukemaan artikkeleitamme. Kategorioita selaamalla löydät lisää bloggauksia, joita olemme kirjoittaneet vuodesta 2013 alkaen.

Järjestösomen monet mahdollisuudet järjestötoiminnassa

Viestintä-Pirittan tiimin Anne Lindfors kokosi yhteen järjestösomen käytön erilaisia mahdollisuuksia osana järjestön toimintaa. Asioita käsiteltiin Annen ja Pirittan pitämässä Vapaaehtois- ja vertaistoiminta somessa -koulutuksessa erinomaisen ja idearikkaan keskustelun siivittämänä. Kiitos…

Lue lisää

Snapchatin ytimessä: Verohallinnon paluu sekä järjestöesimerkkejä

Laura Vuorio-Kuokka haastatteli snäppääviä järjestöjä ja avasi Verohallinnon Snapchat-strategiaa.

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 3: Työkalut

Blogisarja: Somen mittaaminen Osa 1: Mitä se tarkoittaa? Osa 2: Mitä ja miten mitata? Osa 3: Mittaamisen työkalut Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Omien sisältöjen analysointi ja kehittäminen Facebook-sivujen kävijäseuranta Yleistä Sisältää paljon…

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 2: Mitä ja miten mitata?

Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Piritta kirjoittaa neljän bloggauksen sarjassaan sosiaalisen median mittaamisen eri ulottuvuuksista. Tässä Somen mittaaminen -blogisarjan toisessa osassa Piritta kertoo somen mittaamisesta kuvitteellisen esimerkin kautta. Seuraavassa sarjan bloggauksessa listataan puolestaan…

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 1: Mitä se tarkoittaa?

Piritta kirjoittaa neljän bloggauksen sarjassaan sosiaalisen median mittaamisen eri ulottuvuuksista. Tämä bloggaus on sarjan ensimmäinen ja käsittelee sosiaalisen median mittaamisen merkitystä ja oikeiden onnistumisen seurannan tapojen löytämistä suhteessa organisaation some-tavoitteisiin…

Lue lisää

Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä

Viestintä-Pirittan tiimin Laura Vuorio-Kuokka kysyi haastattelussa Verohallinnolta Snapchat-kokemuksia. Jos Snapchat ei vielä ole sinulle tuttu, sekin selviää tästä bloggauksesta. Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä Lähes 100 miljoonaa päivittäin aktiivista käyttäjää. Yli 3…

Lue lisää

Mitä järjestösome järjestöväelle merkitsee?

Piritta vetää bloggauksessaan yhteen, millaisia järjestösome-näkökulmia saatiin kasaan Suomi Areenan somedrinkeillä, jotka Viestintä-Pirittan Anne ja Piritta kutsuivat kokoon heinäkuussa Porissa. Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Mitä järjestösome järjestöväelle merkitsee? Kesäloma oli ja…

Lue lisää

Miksi kuuntelu kannattaa somessa?

Piritta Seppälä kirjoittaa ajatuksiaan sosiaalisen median kuuntelusta ja seurannasta sekä löydetyn tiedon hyödyntämisestä osana organisaation tavoitteellista viestintää. Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Mitä on kuuntelu sosiaalisessa mediassa? Osallistuin viime viikolla M-Brainin järjestämään GIA…

Lue lisää

Seuraa somea ja luo uusia asiakassuhteita

Piritta Seppälä on GIA Conferencessa vetämässä sosiaalisen median workshopia ja roundtable-keskusteluja yhdessä M-Brainin Susanna Tirkkosen kanssa Amsterdamissa 1.-3.6.2015.  Seminaarin aihepiiriin liittyen Piritta kirjoitti M-Brainin blogiin sosiaalisen median tavoitteellisesta monitoroinnista englanniksi pienen mauritiuslaisen matkatoimiston näkökulmasta katsottuna. Tässä on sama…

Lue lisää

SomeTime2015: #järjestösome ja #järjestölähettiläs -työpajan antia

Viestintä-Pirittan Laura Vuorio-Kuokka oli vuoden 2015 SomeTimessa vetämässä intensiivistä #järjestösome-työpajaa 23.5.2015, missä keskusteltiin järjestölähettiläistä järjestön sanansaattajina. Tässä bloggauksessa on Lauran tunnelmia tapahtumasta ja yhteenveto työpajan annista. SomeTimessa kohtasi niin mennyt…

Lue lisää