Blogi

Viestintä-Pirittan blogissa asiantuntijamme jakavat osaamistaan, näkemyksiään ja vinkkejä viestintään, verkkoon ja sosiaaliseen mediaan.

Tervetuloa lukemaan artikkeleitamme. Kategorioita selaamalla löydät lisää bloggauksia, joita olemme kirjoittaneet vuodesta 2013 alkaen.

Snapchat: analytiikka ja suunnitelmallisuus

Laura Vuorio-Kuokka avaa Snapchatin analytiikkaa ja sen mahdollisuuksia.

Lue lisää

Mikä on Periscope ja mihin sitä voisi käyttää?

Periscope pähkinänkuoressa ja 5 käyttövinkkiä Periscopen käyttöön organisaatiotasolla.

Lue lisää

Järjestösomekartoitus 2015 ja some-trendit 2016

Kooste vuoden 2015 järjestösome-kartoituksesta ja tulevan vuoden järjestösome-trendeistä.

Lue lisää

Mitä ovat #hashtagit ja miten ne syntyvät?

Piritta vastaa koulutuksissa usein kysymykseen “Miten hashtagit syntyvät?”. Nyt hän vastaa sekä tähän kysymykseen että kertoo, mitä hashtagit käytännössä ovat ja mihin niitä käytetään.

Lue lisää

Järjestösomen monet mahdollisuudet järjestötoiminnassa

Viestintä-Pirittan tiimin Anne Lindfors kokosi yhteen järjestösomen käytön erilaisia mahdollisuuksia osana järjestön toimintaa. Asioita käsiteltiin Annen ja Pirittan pitämässä Vapaaehtois- ja vertaistoiminta somessa -koulutuksessa erinomaisen ja idearikkaan keskustelun siivittämänä. Kiitos…

Lue lisää

Snapchatin ytimessä: Verohallinnon paluu sekä järjestöesimerkkejä

Laura Vuorio-Kuokka haastatteli snäppääviä järjestöjä ja avasi Verohallinnon Snapchat-strategiaa.

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 3: Työkalut

Blogisarja: Somen mittaaminen Osa 1: Mitä se tarkoittaa? Osa 2: Mitä ja miten mitata? Osa 3: Mittaamisen työkalut Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Omien sisältöjen analysointi ja kehittäminen Facebook-sivujen kävijäseuranta Yleistä Sisältää paljon…

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 2: Mitä ja miten mitata?

Artikkeli päivitetty 10.3.2021. Piritta kirjoittaa neljän bloggauksen sarjassaan sosiaalisen median mittaamisen eri ulottuvuuksista. Tässä Somen mittaaminen -blogisarjan toisessa osassa Piritta kertoo somen mittaamisesta kuvitteellisen esimerkin kautta. Seuraavassa sarjan bloggauksessa listataan puolestaan…

Lue lisää

Sosiaalisen median mittaaminen 1: Mitä se tarkoittaa?

Piritta kirjoittaa neljän bloggauksen sarjassaan sosiaalisen median mittaamisen eri ulottuvuuksista. Tämä bloggaus on sarjan ensimmäinen ja käsittelee sosiaalisen median mittaamisen merkitystä ja oikeiden onnistumisen seurannan tapojen löytämistä suhteessa organisaation some-tavoitteisiin…

Lue lisää

Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä

Viestintä-Pirittan tiimin Laura Vuorio-Kuokka kysyi haastattelussa Verohallinnolta Snapchat-kokemuksia. Jos Snapchat ei vielä ole sinulle tuttu, sekin selviää tästä bloggauksesta. Snapchat vakiinnuttaa paikkaansa someviestinnässä Lähes 100 miljoonaa päivittäin aktiivista käyttäjää. Yli 3…

Lue lisää