Blogi

Viestintä-Pirittan blogissa asiantuntijamme jakavat osaamistaan, näkemyksiään ja vinkkejä viestintään, verkkoon ja sosiaaliseen mediaan.

Tervetuloa lukemaan artikkeleitamme. Kategorioita selaamalla löydät lisää bloggauksia, joita olemme kirjoittaneet vuodesta 2013 alkaen.

Kuuntelu, kunnioitus ja kohtaaminen ovat hyvän keskustelukulttuurin ytimessä

  Hyvin sanottu -keskustelu Lahdessa löysi oivalluksia puhumisen, vuorovaikutuksen ja toisen ihmisen kohtaamisen merkitykseen arjessa. Näkymättömät-ohjelman viestinnän asiantuntija Siiri Pohjoinen kokosi tähän artikkeliin keskustelun tärkeimmät kohdat. Näkymättömät-ohjelman ja Viestintä-Pirittan yhteisen…

Lue lisää
Hyvin sanottu -teksti, jonka yläkulmassa on peukku. Valkoinen teksti violetilla pohjalla.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan – Näkymättömät-ohjelma ja Viestintä-Piritta kutsuvat Hyvin sanottu -keskusteluun

Miten huomioida oman puheen vaikutus toisiin ihmisiin, kaikissa tilanteissa? Mihin omassa puheessa voisi kiinnittää huomiota, jotta se olisi enemmän rakentavaa kuin rikkovaa? Entä miten puhua vaikeistakin asioista muita kunnioittaen ja…

Lue lisää

Näkymättömät-ohjelma ja Viestintä-Piritta ovat mukana Hyvin sanottu -keskustelufestareilla 2024

Jatkamme Hyvin sanottu -hankkeen kumppanina, ja tänä vuonna saamme kunnian tehdä hankeyhteistyötä Näkymättömät-ohjelman kanssa! Iloksemme voimme myös todeta, että olemme yksi keskustelunjärjestäjistä Hyvin sanottu -keskustelufestivaaleilla Lahdessa 27.–28.9.2024. Hyvin sanottu on…

Lue lisää

Työroolissa somessa – henkilöstön innostaminen sosiaalisen median käyttöön

Sosiaalinen media tarjoaa organisaatioille valtavan mahdollisuuden, mutta miten saada henkilöstö mukaan viestintään? Kokenut viestinnän asiantuntijamme Piritta Seppälä jakaa blogissaan neljä yleistä vinkkiä, joilla organisaatioiden henkilöstöä voi ohjata ja kannustaa rohkeiksi…

Lue lisää
Kriisiviestinnän suunnittelu blogi

Kriisiviestintäsuunnitelman rakentaminen ja päivitettävien asioiden lista

Tässä blogissa Piritta kertoo yhden mallin kriisiviestintäsuunnitelman luomiseen. Lisäksi hän vinkkaa asioista, joita jo olemassa olevissa suunnitelmissa kannattaa tasaisesti päivittää. Piritta on vuosien varrella auttanut useita organisaatioita kriisiviestinnän suunnittelussa ja…

Lue lisää

Sosiaalinen media vuonna 2034

Perinteisten sometrendien sijaan Piritta kirjoitti tänä vuonna ennusteen somen tulevaisuudesta vuodelle 2034. Tämä katsaus oli samalla osa CMAD-tapahtumaa ja siellä Pirittan vastuulla ollutta työpajaan. CMAD järjestettiin Lahdessa 22.1.2024. Blogista voit…

Lue lisää
Blogi: Tekoäly viestinnän tukena. Teksti on valkoisella pohjalla, joka rajautuu puolikaareksi puhekuplamaisesti. Kuvan alaosa on pinkki.

Luovan tekoälyn hyödyntäminen viestinnässä: vinkkejä viestijöille

Luova tekoäly voi auttaa viestijöitä työssään monella tapaa. Valmistautuminen tekoälyn käyttöön edellyttää ohjeistamista, testaamista ja juuri itselle hyödyllisimpien käyttötapojen tunnistamista. Piritta päivitti tämän syksyllä 2023 kirjoittamansa blogin ja nostaa siinä…

Lue lisää

Noon Kollektiivi & Viestintä-Piritta: Yhteistyö täydentää osaamista

Viestintätoimistojen kumppanuus perustuu yhteisille arvoille sekä samanlaiseen asiakaskuntaan. Viestintä-Piritta ja Noon Kollektiivi ovat molemmat tunnettuja ja monipuolisia viestinnän toimijoita. Molempien yrityksien asiakkaita ovat esimerkiksi järjestöt, kulttuurialan organisaatiot sekä julkishallinto ja…

Lue lisää

Parempaa keskustelukulttuuria someen: ihmiseltä ihmiselle esimerkin voimin

  Miten toimia, kun tunteet läikkyvät yli somessa? Pitäisikö reagoida vai antaa olla? Missä menee rakentavan kritiikin ja häirinnän raja? Entä miten meistä jokainen voi edistää parempaa keskustelukulttuuria somessa? Muun…

Lue lisää

Sosiaalisen median keskustelukulttuuri ja viisi vinkkiä sen parantamiseksi

Haukkumista, herjaamista, someraivoa, vihapuhetta ja maalittamista… Näihin kaikkiin voi valitettavan usein törmätä sosiaalisessa mediassa. Voisimmeko kuitenkin yhdessä parantaa keskusteluilmapiiriä? Piritta pohtii asiaa kirjoituksessaan ja tarjoaa lopuksi viisi paremman keskustelun vinkkiä,…

Lue lisää