Hyvin tehty sosiaalisen median strategia ohjaa organisaation someviestintää ja kertoo, miten tavoitteisiin päästään. Somestrategian tavoitteet ovat konkreettisia ja mitattavia. Someviestinnän kohderyhmät on rajattu strategiassa rohkeasti ja kanaviksi valittu ne tärkeimmät. Tässä muutama asia toimivan somestrategian aiheista.
Piritta päivitti kattavan blogiartikkelinsa, jossa hän tarjoaa viisi vinkkiä sosiaalisen median suunnittelun ja strategiatyön tueksi. Lue blogista lisää ja ota käyttöösi juuri sinulle sopivat vinkit!
Muista myös olla meihin yhteydessä, kun tarvitsette tukea somen suunnittelussa ja strategisissa valinnoissa. Viestintä-Pirittan tiimi on valmiina auttamaan!
Lue lisää somen ja viestinnän strategiapalveluistamme.
Lue somestrategia-blogiPiritta kirjoitti vieraskynä-artikkelin Kehittämiskeskus HAUS Kehittämiskeskus Oy:n blogiin.
Artikkelissa Piritta jakaa viisi vinkkiä asioihin, joihin asiantuntijan kannattaa tekoälyn käytössä työnsä tukena ainakin kiinnittää huomiota.
Lue lisää HAUS:n blogista ja ota Pirittan kaikki vinkit käyttöön omassa työssäsi.
Lue Pirittan blogiSuomalaisia järjestöjä pohdituttavat paljon sosiaalisen median kanavien murros sekä tekoälyn käytön mahdollisuudet ja haasteet. Toteutimme Järjestödigin nyt kuudetta kertaa ja vertailimme tuloksia useassa kohtaa aiempiin vuosiin.
Muutamia nostoja tuloksista:
Lue tulosten yhteenveto blogista ja tutustu tuloksiin tarkemmin myös Järjestödigi-sivustolla.
Suuri kiitos kaikille 400 kartoitukseen syksyllä 2024 vastanneille! Vastauksia tuli kaiken kokoisista järjestöistä, kaikilta järjestösektoreilta ja ympäri Suomen.
Kartoitus toteutettiin jo kuudetta kertaa yhteistyössä TIEKE Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry:n ja Vitec Avoine Oy:n kanssa. Suuri kiitos kumppaneille!
Lue lisää tuloksista ja lataa raportti
Tutustu tekoälyn käytön linjausten ja eettisten periaatteiden juuri julkaistuun linkkipankkiin! Kokosimme Viestintä-Pirittan sivuille verkosta julkisesti löytyviä tekoälyn käytön linjauksia, pelisääntöjä ja eettisiä periaatteita.
Autamme asiakkaitamme sellaisten viestintätapojen oppimisessa ja kehittämisessä, joita nämä pystyvät toteuttamaan mahdollisimman itsenäisesti ja jatkuvasti kehittäen.
Tuemme viestintä- ja some-strategioiden laatimisessa, koulutamme asiantuntijoita ja johtajia viestimään vaikuttavasti sekä sparraamme viestijöitä oman työnsä tekemisessä tehokkaammin ja tavoitteellisemmin.
Meillä on vahva kokemus ja osaaminen järjestöjen ja julkisen sektorin organisaatioiden viestinnästä, aina ministeriötasolta pieniin paikallisyhdistyksiin. Pirittaa pidetään myös yhtenä järjestösomen suunnannäyttäjistä Suomessa. Teemme töitä lisäksi yritysten kanssa ja tuotamme palveluita erilaisille koulutusorganisaatioille ja kulttuurialan toimijoille.
Sovellamme kokemustamme ja osaamistamme juuri asiakkaan tarpeisiin sopivalla tavalla ja ehdotamme realistisia ratkaisuja viestinnän erilaisiin tilanteisiin.
Lue asiakastarinoista tarkemmin, mitä kaikkea olemme tehneet vuosien varrella ja mitä asiakkaamme meistä ajattelevat.
”Viestintä-Piritta toteutti sote-asiantuntijoillemme vakuuttavan viestinnän etäkoulutuskokonaisuuden. Saimme vahvistusta viestinnän vaikuttavuuden ja vakuuttavuuden kehittämiseen eri kanavissa: sähköpostitse, sosiaalisessa mediassa, uutiskirjeillä, kotisivuilla, diaesityksissä ja puheenvuoroissa.”
“Saimme asiantuntevaa sparrausta luodaksemme yhdessä viestintäsuunnitelman pohjan, joka on helppo ottaa käyttöön erilaisissa viestintätarpeissa. Pohjasta on suuri apu: kun kaikilla on selvät sävelet ja kanavat toimivat, toiminta on helpompaa. Arjen viestinnän lisäksi suunnitelmapohja toimii hyvänä muistilistana, kun tarvitaan tehostettua viestintää: mitä kerrotaan, kenelle, missä kanavissa…”
”Rakensimme Viestintä-Pirittan tuella sisäministeriöön viestinnän kannustinohjelmapilotin, jonka tavoitteena oli vahvistaa henkilöstömme viestintäosaamista ja -varmuutta. Twitter-koulutukset ja työpaja asiantuntijan oman somesuunnitelman tekemiseksi olivat osallistujille myös mieleen ja auttoivat heitä viestinnässä.”