Saavutettavat sisällöt sosiaalisessa mediassa
Tässä koulutuksessa opitaan, miten tuotetaan saavutettavaa sisältöä sosiaalisen median kanaviin ja miksi se on tärkeää. Koulutuksessa keskitytään hyvän, selkeän ja kaikille helposti tulkittavan sisällön tuottamiseen. Osallistujien kanssa käydään läpi tekstin, kuvan ja videon saavutettavuus-vinkit.
Saavutettavasta sisällöstä hyötyvät kaikki ja siksi siihen kannattaa panostaa, vaikka lainsäädäntö ei sitä organisaatiolta velvoittaisikaan.
Koulutus sopii sosiaaliseen mediaan sisältöä tekeville henkilöille, aina viestijöistä asiantuntijoihin ja johtajiin. Koulutuksen vinkkejä voi hyödyntää niin omassa henkilökohtaisessa kuin organisaation some-viestinnässä.
Esimerkki Saavutettavat sisällöt sosiaalisessa mediassa -koulutuksen aiheista:
- mitä saavutettavuus tarkoittaa somessa
- selkeät ja ymmärrettävät tekstit eri some-kanavilla
- saavutettavan tekstin muotoilu eri julkaisutyypeissä (esim. linkkijulkaisut, kuvat, stoorit ja kelat)
- saavutettavat kuvat, videot ja tarinat somessa
- tekstityksen rooli ja mahdollisuudet some-kanavilla.
Koulutus räätälöidään sopimaan tilaajan tarpeisiin ja osallistujille voidaan tehdä ennakkokysely räätälöintiä varten.
Koulutukseen voidaan sisällyttää myös käytännön harjoituksia organisaation some-sisältöihin liittyen.
Kiinnostuitko koulutuksesta? Ota yhteyttä sivun alareunan lomakkeella ja kerro tarkemmin tarpeistanne!
********************
Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?
Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron näistä tai joistain muista viestinnän aihepiiristä?
Lue lisää Viestintä-Pirittan koulutuksista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.
Kommentit
Kirjoita kommentti