Asiantuntija somessa: Kiinteistönvälittäjä Miia Halme löytää asiakkaita Instagramista

Pitäisikö ammattilaisten myydä osaamistaan sosiaalisessa mediassa? Miia Halme on hyvä esimerkki siitä, että kun pelikenttää rakentaa itselleen luontevilla alustoilla, voi löytää samanhenkisiä asiakkaita.

Oululainen Miia Halme pyrkii erottautumaan muista kiinteistönvälittäjistä käyttämällä aktiivisesti Instagramia. Instagramissa on helppo tuoda esiin onnistumisia työssä ja jakaa siitä syntyvää hyvää fiilistä. Sosiaalisessa mediassa on kuitenkin aina muistettava toimia ammattimaisesti ja yritystä positiiviseti edustaen.

Story-ominaisuus on ahkerassa käytössä. Miian seuraajat pääsevät näkemään hänen persoonallisuutta ja tavallista arkea. Miialle on tärkeää, ettei asiakkaille välittyvä kuva ole vain kiillotettua pintaa, sillä työ on välillä myös pitkiä päiviä ja lounaan syöntiä autossa.

Miian Instagram on persoonallinen yhdistelmä arkea, työtä ja onnistumisia.

– Instagram on minulle sovelluksena mielekkäin käyttää. Se on helppo, nopea ja autenttinen kanava jakaa omaa arkea ja tekemisiä. Monesti ihmisiä kiinnostaa tavalliset asiat, kuten se mitä kulissien takana tapahtuu. Lisäksi ihmisillä on matalampi kynnys seurata instassa, kuin esimerkiksi pyytää kaveriksi facebookissa, Miia kertoo. Miia onkin saanut yhteydenottoja suoraan Instagramin kautta.

Kohti suunnitelmallisuutta

Miia ei ole saanut opastusta henkilöbrändin rakentamiseen tai somen käyttöön, vaan tekee hommaa fiilispohjalta. Välillä hän miettii somen käytön suunnitelmallistamista.

– Tähän mennessä en ole esimerkiksi käyttänyt rahaa somemarkkinointiin, mutta se on ollut pohdinnassa, mikäli sillä voisi itselle tuottaa hyötyä, Miia kertoo tulevaisuuden suunnitelmistaan.

Aikaa sosiaalisen median käyttöön Miialla menee muutama tunti päivässä. Hänen on vaikea eritellä työhön ja vapaa-aikaan kuluvaa aikaa.

– En oikeastaan koe sosiaalisen median käyttöä työksi, hän selittää.

Kiinteistönvälittäjä valitaan persoonan mukaan

Miian mukaan sosiaalisen median käyttö on lisääntynyt kiinteistönvälittäjien keskuudessa. Hänen kokemuksensa mukaan yleisin kiinteistönvälittäjien käyttämä kanava on Facebook. Jotkut ovat uskaltautuneet myös Instagramiin, mutta harva osaa hyödyntää sitä kokonaisvaltaisesti.

– Somea täytyy kuitenkin päivittää ahkerasti, että se pysyy mielenkiintoisena seuraajille, Miia kertoo.

 

Miia Halme haluaa olla kiinteistönvälittäjä, jota on helppo lähestyä.

Vaikka työtä tehdään pääsääntöisesti asiakasrajapinnassa, voi sosiaalinen media olla joillekin välittäjille jopa tärkein työväline asiakashankinnassa. Monet asiakkaat valitsevat oman kiinteistönvälittäjänsä persoonan mukaan ja on hyvä kanava vaikuttaa ihmisten mielikuvaan persoonasta. Tärkein työ tehdään kuitenkin asiakkaiden keskuudessa.

Hyvä esimerkki alan somepersoonasta on Andrei Koivumäki, joka on noussut julkisuuteen nimenomaan sosiaalisen median kautta.

– Uskon, että ammattilaiset voisivat hyötyä yhä enemmän sosiaalisen median käytöstä. Maailma alkaa mennä siihen, että tietoa hankintaan eri kanavien kautta. Itse esimerkiksi käyn useasti eri yrityksiä ”tutkailemassa” ensin facebookin ja instagramin kautta ja sitten saatan ottaa yhteyttä, Miia kertoo.

Hän kuitenkin tiedostaa, etteivät kaikki ihmiset ole sosiaalisessa mediassa. Tämän vuoksi työssä on tärkeää myös laadukas ja onnistunut asiakaspalvelu. Ennen kaikkea hän korostaa, kuinka tärkeää on löytää itselleen luontevat kanavat ja työskentelytavat.

Miian Instagram: @miiahalmelkv

Miian Facebook: Kiinteistönvälittäjä Miia Halme, LKV

Blogitekstin otsikkokuva: Pixabay

Kommentit

Kirjoita kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Asiantuntija somessa: Kiinteistönvälittäjä Miia Halme löytää asiakkaita Instagramista