Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 8.11.: Päivitä some-strategianne ja kehitä some-viestintäänne oikein

  • 146 Views
  • /
  • 0 Comments
  • /
  • in Yleinen
  • /
  • by Piritta

Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, millainen on toimiva some-strategia, mitä ovat mitattavat tavoitteet sekä miten suunnitella ja kehittää oman organisaation some-viestintää resurssien mukaisesti, mutta mahdollisimman tehokkaasti. Tehosta strategiatyötä ja osallistu myös some-viestinnän nykytila-analyysiin keskittyvään some-mittaamisen ja analytiikka-työkalujen käyttöön keskittyvään koulutukseemme 3.10.

 

Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

 

Viestintä-Pirittan suositut sosiaalisen median strategiaan, mittaamiseen ja some-toiminnan kehittämiseen keskittyvät koulutukset saavat jatkoa tänäkin syksynä. Jaoimme paketin kahteen osaan: mittareiden löytämiseen ja analytiikatyökalujen tulkintaan keskittyvään koulutukseen 3.10. ja some-strategiaan keskittyvään koulutukseen 8.11. Osallistumalla molempiin koulutuksiin, pääset kehittämään organisaatiosi some-viestintää kokonaisvaltaisesti uudelle tasolle.

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen some-strategia-koulutukseen 8.11. tästä.

 

 

Nopeasti kehittyvä sosiaalisen median viestintäympäristö vaatii jatkuvaa suunnittelua, konkreettisia tavoitteita, onnistumisten mittaamista sekä toimintamallien jatkuvaa kehittämistä. Some-strategiaa kannattaa päivittää matkan varrella ja kanavakohtaisia toiminnan suunnitelmia tarkastella onnistumisen kannalta riittävän usein.

 

Käytännönläheinen koulutuspäivä räätälöidään osallistujien tarpeita vastaavaksi ja tavoitteenamme on yhdessä työskennellen löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen ja mitattavaan some-viestintään. Käytämme osana koulutusta työkaluina Viestintä-Pirittan some-strategian, kanavakohtaisen suunnitelmien ja raporttipohjien malleja, joiden avulla pääset rakentamaan ja kehittämään oman organisaatiosi some-osallistumista entistä selkeämmäksi – aina tavoiteasettelusta sisältösuunnittelun kautta onnistumisen toteamiseen saakka.

 

Tässä koulutuksessa keskitytään sosiaalisen median toimivaan strategiaan, sen osa-alueisiin ja sen laatimiseen tai kehittämiseen. Keskustelemme lisäksi kanavakohtaisesta tavoiteasettelusta ja onnistuneiden sisältöjen suunnittelusta ja tekemisestä. Koulutuksen aikana käydään lisäksi läpi erilaisia some-kanavien ylläpidon malleja ja ratkaisuja.

 

Koulutukseen kuuluvat sekä some-strategian, kanavakohtaisten suunnitelmien että some-raportoinnin pohjamallit, joita osallistujat voivat hyödyntää koulutuksen aikana täydentämällä niitä omaan toimintaansa sopiviksi.

 

HUOM! Jos haluat kehittää organisaatiosi sosiaalisen median strategiaa uudelle tasolle kokonaisvaltaisesti suunnitellen ja onnistumista analysoiden, suosittelemme osallistumaan myös 3.10. järjestettävään some-analytiikkaa ja mittareita käsittelevään koulutukseen. 3.10. analysoimme käytännössä organisaatiosi some-viestinnän onnistumisia, joiden pohjalta osallistujat saavat välitehtävän tätä koulutuspäivää varten some-strategian kehittämiseksi.

 

Aiempien vastaavien koulutustemme kokonaisarvosana oli 5,7 / 6.

 

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen some-strategia-koulutukseen 8.11. tästä.

 

Koulutuksen tarkempi sisältö

- Some-strategian osa-alueet ja kehittämisen askelmerkit
- Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita sosiaalisen median viestinnälle
- Kohderyhmien valinta eri kanavilla
- Sisältösuunnittelu ja sisältömalleja eri kanaville
- Kanavakohtainen suunnittelu ja nykytila-analyysin tulosten huomioiminen kokonaisuudessa
- Some osana organisaation kaikkea viestintää ja toimintaa
- Ylläpidon mallit ja pelisäännöt erilaisissa organisaatiossa
- Erilaisia toimintamalleja pienten resurssien organisaatioissa

 

Koulutuskokonaisuuden aloittava osa Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka järjestetään 3.10. Jos osallistut molempiin tilaisuuksiin, saat kouluttajalta organisaatiollesi räätälöidyn välitehtävän, joka pohjustaa some-strategian kirjoittamista tai kehittämistä organisaatiossasi.

 

Kenelle?

 

- Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa

- Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa

- Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille

- Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumisesta organisaatiossa

- Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

 

- näet sosiaalisen median roolin osana organisaation viestintä- ja markkinointikokonaisuutta

- ymmärrät some-strategian pääpainopisteet ja osaat tarkastella niitä oman organisaatiosi toiminnan ja viestinnän tavoitteiden kannalta

- tunnistat käytössä olevien some-kanavienne käytön mahdollisuudet ja opit asettamaan niille konkreettisia tavoitteita

- saat työkaluja kanavakohtaisten tarkempien sisältö- ja toteutussuunnitelmien laatimiseen

 

 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

 

Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys.

Kouluttajana toimii sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

 

Aika

Keskiviikko 8.11.2017

Kello 13-16

 

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 200 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä. Some-strategia, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat ja raportointipohjat jaetaan osallistujille myös printteinä.

 

Kouluttaja

Piritta Seppälä

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.

- Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

 

*******************

Viestintä-Pirittan koulutuskalenteri syksy 2017

26.9.2017: Haastavien tilanteiden hallinta sosiaalisessa mediassa

3.10.2017: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

8.11.2017: Sosiaalisen median strategia ja kehittäminen

23.11.2017: Videoviestinnän tehopäivä – Mobiilivideo suunnittelusta toteutukseen

30.11.2017: Kuva somessa ja mobiilikuvauksen abc

24.1.2017: Järjestötoiminta vaikuttavaksi tarinallistamisen avulla

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

 

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän aihepiiristä?

Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)

- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus

- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki

- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki

- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää

- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa

- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa

- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää

- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen

- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus

- Verkkokirjoittamisen koulutukset

- Verkkosivu-uudistusten sparraus

 

 

 

 

 

Share Button

Comments

Leave a Reply

You may use this HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


two × one =

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2