Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 3.10.: Opi käyttämään some-analytiikkaa ja mittaamaan oikeita asioita

  • 397 Views
  • /
  • 0 Comments
  • /
  • in Yleinen
  • /
  • by Piritta

Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, miten tulkita yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja ja tunnistaa datasta onnistumiset, joiden avulla sosiaalisen median viestintää pystyy kehittämään eteenpäin. Koulutuksen jatko-osa Sosiaalisen median strategia ja kehittäminen järjestetään 8.11.2017.

 

Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

 

Viestintä-Pirittan suositut sosiaalisen median strategiaan, mittaamiseen ja some-toiminnan kehittämiseen keskittyvät koulutukset saavat jatkoa tänäkin syksynä. Jaoimme paketin kahteen osaan: mittareiden löytämiseen ja analytiikatyökalujen tulkintaan keskittyvään koulutukseen 3.10. ja some-strategiaan keskittyvään koulutukseen 8.11. Osallistumalla molempiin koulutuksiin, pääset kehittämään organisaatiosi some-viestintää kokonaisvaltaisesti uudelle tasolle.

 

Ilmoittaudu mukaan some-mittaamisen ja analysoinnin 3.10. koulutukseen tästä.

 

 

Nopeasti kehittyvä sosiaalisen median viestintäympäristö vaatii jatkuvaa suunnittelua, konkreettisia tavoitteita, onnistumisten mittaamista, kävijäseurannan oikeanlaista analysointia sekä toimintamallien jatkuvaa kehittämistä.

 

Tässä koulutuksessa keskitymme erityisesti erilaisten mittareiden asettamiseen ja yleisimmin käytettyjen some-kanavien analytiikka-työkalujen käyttöön. Analysoimme käytännössä oman organisaatiosi onnistumista eri kanavien kävijäseurannan työkaluilla ja kouluttajan ohjauksessa tulkitsemme tilastoja yhdessä.

 

Tavoitteena on ymmärtää sosiaalisen median mittaamisen peruskulmakivet oman organisaation näkökulmasta, oppia käyttämään ja tulkitsemaan yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja sekä tunnistaa saatavilla olevasta datasta onnistumiset, joiden avulla sosiaalisen median viestintää pystyy kehittämään eteenpäin.

 

Käytännönläheinen koulutuspäivä räätälöidään osallistujien tarpeita vastaavaksi ja tavoitteenamme on yhdessä työskennellen löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen ja mitattavaan some-viestintään. Käytämme osana koulutusta työkaluina myös Viestintä-Pirittan some-strategian, kanavakohtaisen suunnitelmien ja raporttipohjien malleja, joiden avulla pääset rakentamaan ja kehittämään oman organisaatiosi some-osallistumista entistä selkeämmäksi – aina tavoiteasettelusta sisältösuunnittelun kautta onnistumisen toteamiseen saakka.

 

Aiempien vastaavien koulutustemme kokonaisarvosana oli 5,7 / 6.

 

Ilmoittaudu mukaan some-mittaamisen ja analysoinnin 3.10. koulutukseen tästä.

 

Koulutuksen tarkempi sisältö

 

Aloitamme koulutuksen some-mittaamisen perusasioilla:

- miksi mittaaminen on tärkeää
- erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle
- mitä tietoa some-kanavien analytiikka-työkalut tarjoavat mittareiksi
- miten löytää oman organisaation some-toiminnan oikeat mittarit

 

Mittaamisesta siirrymme tutustumaan some-kanavien kävijäseurannan ja analytiikan työkaluihin:

- tutustumme mm. seuraaviin Facebook-sivun analytiikka-työkalu, Twitterin tilastot ja Instagramin kävijäseurannan työkalut
- ennakkokyselyn perusteella teemme kanavapainotukset tutustumisen osalta
- tulkitsemme oman organisaation onnistumisia ja käymme yhdessä läpi kunkin työkalun tarjoaman tiedon seulontaa analyyttisesti ja erilaisten tavoitteiden mittaamista mukaillen

 

Koulutus päättyy yhteenvetoon:

- miten hyödynnämme löytämäämme tietoa onnistumisistamme ja kehitämme some-strategiaamme sekä toimintamallejamme eteenpäin
- osallistujat saavat mukaansa sekä some-srategian että kanavakohtaisten suunnitelmien pohjat, joiden avulla some-viestintää voi kehittää eteenpäin myös koulutuksen jälkeen

 

Koulutuksen jatko-osa Sosiaalisen median strategia ja kehittäminen järjestetään 8.11. Jos osallistut molempiin tilaisuuksiin, saat kouluttajalta organisaatiollesi räätälöidyn välitehtävän, joka pohjustaa some-strategian kirjoittamista tai kehittämistä organisaatiossasi.

 

Kenelle?

 

- Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa

- Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa

- Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille

- Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumisesta organisaatiossa

- Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

 

- opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöänne analyyttisesti

- hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeat mittarit omalle organisaatiolle

- opit käyttämään mm. Facebook-sivun, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluja eri toiminnallisuuksiensa osalta

- tutustut myös muihin some-analysointia helpottaviin palveluihin

 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

 

Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys.

Kouluttajana toimii sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

 

Aika

Tiistai 3.10.

Kello 13-16

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 200 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä. Some-strategia, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat ja raportointipohjat jaetaan osallistujille myös printteinä.

 

Kouluttaja

Piritta Seppälä

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.

- Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

 

*******************

Viestintä-Pirittan koulutuskalenteri syksy 2017

26.9.2017: Haastavien tilanteiden hallinta sosiaalisessa mediassa

3.10.2017: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

8.11.2017: Sosiaalisen median strategia ja kehittäminen

23.11.2017: Videoviestinnän tehopäivä – Mobiilivideo suunnittelusta toteutukseen

30.11.2017: Kuva somessa ja mobiilikuvauksen abc

24.1.2017: Järjestötoiminta vaikuttavaksi tarinallistamisen avulla

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

 

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän aihepiiristä?

Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)

- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus

- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki

- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki

- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää

- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa

- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa

- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää

- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen

- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus

- Verkkokirjoittamisen koulutukset

- Verkkosivu-uudistusten sparraus

 

 

 

 

Share Button

Comments

Leave a Reply

You may use this HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


× nine = eighty one

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2