Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 26.9.: Haastavien tilanteiden hallinta sosiaalisessa mediassa

Viestintä-Piritta järjestää suositun ja kaikille avoimen koulutuksen, jossa perehdytään haastavien tilanteiden hallintaan sosiaalisessa mediassa. Kouluttajina toimivat tiimimme Piritta Seppälä ja Pauliina Mäkelä, jotka toteuttivat tämän käytännönläheisen tilaisuuden yhdessä toukokuussa 2017 keräten siitä myös erinomaiset palautteet.

 

Haastavien tilanteiden hallinta sosiaalisessa mediassa

Syksyn koulutus toteutetaan 26.9. kolmetuntisena ja sen tavoitteena on avata haastavien tilanteiden hallintaa sekä organisaatioiden että asiantuntijoiden näkökulmasta. Ennakkokyselyn avulla tilaisuus räätälöidään vastaamaan osallistujien toiveita ja tarjoamme myös mahdollisuuden ratkoa osallistujien kohtaamia ongelmallisia ja vaikeita tilanteita koulutuksen yhteydessä.

 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

 

 

Koulutuksen sisältö  

 

Somessa viestiminen voi luoda eri henkilöille tai organisaatioille tilanteita, joissa kritiikki, vaikeat keskustelunavaukset tai omaan profiiliin kohdistuva jatkuva häirinnäksi tulkittava reagointi voi luoda haasteita sosiaalisen median käyttöön. Trollit ja kriittiset keskustelijat voivat aiheuttaa tilanteita, joiden hoitamista oikealla otteella voi joutua miettimään enemmänkin.

 

Tässä koulutuksessa tarjoamme vastauksia sekä organisaatiotason kohtaamiin tilanteisiin että asiantuntijaroolissa tapahtuviin haastaviin tilanteisiin. Koulutuksen sisältö on rakennettu kouluttajiemme kokemusten ja eri tahojen kanssa kohtaamiemme tilanteiden pohjalta tavoitteena tarjota mahdollisimman kattava ja yleishyödyllinen kokonaisuus.

 

Osallistujat saavat tilaisuudesta sekä konkreettisia toimintaehdotuksia ja ratkaisumalleja erilaisten tilanteiden hallintaan että vastauksia itse kohtaamiinsa tilanteisiin. Aikaa jätetään myös keskustelulle ja keskinäiselle tiedonvaihdolle muiden osallistujien kanssa.

 

Sisältörunko on seuraavanlainen:

 

Organisaatio ja haastavat tilanteet somessa

- käsittelyssä mm. organisaatiokanavilla käytävä kriittinen keskustelu, asiakaspalvelutilanteiden hallinta, vastaamisen periaatteet, ajankäyttö ja resursointi vastaamiseen, kanavien pelisäännöt ja niiden merkitys, ratkaisumallit organisaation kohtaamiin kriittisiin some-tilanteisiin, ennakointi ja valmistautuminen tiedossa oleviin keskustelua herättäviin asioihin

- käymme läpi erilaisia tilanteita ja niiden ratkaisuja myös esimerkkien kautta

- mikäli haluat nostaa esiin itse kohtaamianne tilanteita, voit lähettää niitä meille etukäteen

Organisaation some-linjaukset

- käymme läpi mm. mikä on linjausten merkitys, millaiset ovat hyvät linjaukset ja miten linjauksissa tulisi ottaa huomioon haastavat tilanteet ja henkilöstön tukeminen vaikeissa some-tilanteissa

Organisaation edustajana somessa

- tiivistämme perusasiat organisaation edustajana ja asiantuntijaroolissa kohdattuihin haastaviin some-tilanteisiin, vinkkejä ja ratkaisumalleja viestintään sekä toimintaan esimerkkien kautta, mm. keskustelun pelisäännöt, keskustelun tasojen tunnistaminen ja keskustelun päättäminen, jatkuvaan häiriköintiin reagointi, keskustelutyyli ja suhtautuminen kritiikkiin

Tarkastelemme koulutuksen aikana tilanteita mm. Facebookissa ja Twitterissä sekä toiveiden mukaan myös muilla kanavilla.

 

Lisäksi keskustelemme siitä, miten itse provosoitumatta kannattaa keskustella haastavampien tahojen kanssa sekä milloin tietää, koska keskusteluun kannattaa lähteä mukaan ja millä tavoin se on hyvä tehdä.

 

Lähetämme osallistujille ennakkokyselyn ja ohjeet toimittaa omia esimerkkejään koulutukseen noin viikkoa ennen tilaisuutta.

 

Ilmoittaudu mukaan tästä 26.9.2017 järjestettävään tilaisuuteen.

Kenelle?

- Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa sekä vastaavat organisaation some-linjausten teosta

- Asiantuntijoille, jotka viestivät sosiaalisessa mediassa ja haluavat vahvistusta hallita haastavatkin tilanteet somessa

- Asiantuntijoille, viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, jotka voivat kohdata työssään häirintää, ahdistelua tai trollausta

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

- opit, miten tunnistaa haastavat keskustelut ja erottaa toisistaan kriittisiä näkökulmia esittävät tahot häiriköistä

- saat vinkkejä, miten keskustella somessa asiallisesti silloinkin, kun toinen osapuoli on eri mieltä

- opit, miten kannattaa vastata provosoitumatta ja tietää, koska päättää keskustelu

- saat vinkkejä, kuinka erilaisiin haastaviin some-keskusteluihin ja -tilanteisiin kannattaa suhtautua itse ja miten pärjätä, jos tilanteet ovat arkipäivää

- saat käytännön ohjeita organisaation some-linjauksiin ja henkilöstöä tukeviin ohjeisiin kohdata ja ratkaista haastavat tilanteet

 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys.

 

Kouluttajana toimivat sosiaalisen median asiantuntijat Piritta Seppälä ja Pauliina Mäkelä.

 

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Aika

Tiistaina 26.9.2017

klo 13.30-16.30

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 200 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä.

 

Kouluttajat

Piritta Seppälä

Pauliina Mäkelä

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

 

Ilmoittaudu mukaan tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.

- Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

 

****************

Viestintä-Pirittan koulutuskalenteri syksy 2017

26.9.2017: Haastavien tilanteiden hallinta sosiaalisessa mediassa

3.10.2017: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

8.11.2017: Sosiaalisen median strategia ja kehittäminen

23.11.2017: Videoviestinnän tehopäivä – Mobiilivideo suunnittelusta toteutukseen

30.11.2017: Kuva somessa ja mobiilikuvauksen abc

24.1.2017: Järjestötoiminta vaikuttavaksi tarinallistamisen avulla

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

 

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän aihepiiristä?

Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)

- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus

- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki

- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki

- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää

- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa

- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa

- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää

- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen

- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus

- Verkkokirjoittamisen koulutukset

- Verkkosivu-uudistusten sparraus

 

 

 

 

 

Share Button

Comments

Leave a Reply

You may use this HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


six + = twelve

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2