Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 26.9.2018: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

  • 413 Views
  • /
  • 0 Comments
  • /
  • in Yleinen
  • /
  • by Piritta

Miten seurata organisaation some-onnistumista analytiikka-työkalujen avulla? Miten asettaa toimivat tavoitteet ja mitata niiden toteutumista? Millaisia mittareita somen käytölle on ylipäätään olemassa? Entä miten löytää oikeat some-kanavien analytiikka-työkalujen tarjoamat tiedot datan määrästä. Tässä Viestintä-Pirittan kaikille avoimessa puolen päivän koulutuksessa laajennamme ymmärrystä some-tavoitteiden ja mittaamisen osalta sekä tutustumme käytännössä muutamien yleisesti käytetyimpien some-kanavien analytiikka-työkaluihin. Tuloksena osallistujat saavat eväitä kehittää oman organisaationsa some-viestintää entistä tavoitteellisempaan suuntaan ja oppivat käyttämään analytiikka-työkaluja myös käytännössä.

 

Koulutus 26.9.2018: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka -koulutus

Nopeasti kehittyvä sosiaalisen median viestintäympäristö vaatii jatkuvaa suunnittelua, konkreettisia tavoitteita, onnistumisten mittaamista sekä toimintamallien jatkuvaa kehittämistä. Sosiaalisen median viestintä onnistuu, kun organisaatioissa osataan asettaa somelle mitattavat tavoitteet ja tarkentaa niitä kanavakohtaisesti. Onnistuminen voidaan osoittaa konkreettisten mittareiden kautta, jotka voivat löytyä niin some-kanavien analytiikka-työkalujen, verkkosivuanalytiikan kuin organisaation strategisten painopisteiden kautta.

 

Tule koulutukseen oppimaan, miten tunnistaa organisaation tämän hetken some-onnistumiset analytiikka- ja kävijäseuranta-työkalujen avulla sekä miten tulosten pohjalta voidaan tarkentaa sekä some-strategian tavoitteiden ja mittaamisen asettelua. Käytännönläheinen koulutus tarjoaa osallistujille sekä ajankohtaisia oppeja somen käytön nykytilasta, organisaatioiden mahdollisuuksista käyttää somea ja analysoida siellä onnistumista sekä konkreettisia vinkkejä siihen, miten yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja käytetään.

 

Ilmoittaudu koulutukseen ja tule mukaan kehittymään!

Käytännönläheinen koulutus räätälöidään osallistujien tarpeita vastaavaksi ja tavoitteenamme on yhdessä työskennellen löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen ja mitattavaan some-viestintään sekä oppia ajankohtainen tieto eri kanavien tarjoamasta analytiikasta.

 

Aloitamme koulutuksen käymällä läpi mitattavien some-tavoitteiden asettamisen merkitystä sekä tutustumme Facebook-sivun, Twitterin, Instagramin ja LinkedInin tarjoamiin analytiikka-työkaluihin. Painopiste kanavien osalta tehdään osallistujien toiveiden mukaisesti.

 

Osallistujilla on mahdollisuus tehdä koulutuksen tässä vaiheessa oman organisaation somen käytön tiivis nykytila-analyysi ja tulkita tuloksia kouluttajan ohjauksessa. Analyysiin pohjaten koulutuksen on näin mahdollista päivittää tai kehittää tarpeen mukaan oman organisaation some-suunnitelmaa.

 

Koulutukseen voi osallistua myös tekemättä nykytila-analyysia ja keskittyä tiedon saamiseen.

 

Käytämme osana koulutusta työkaluina Viestintä-Pirittan some-strategian, kanavakohtaisen suunnitelmien ja raporttipohjien malleja, joiden avulla pääset rakentamaan ja kehittämään oman organisaatiosi some-osallistumista entistä selkeämmäksi – aina tavoiteasettelusta sisältösuunnittelun kautta onnistumisen toteamiseen saakka.

 

Keskustelemme lisäksi kanavakohtaisesta tavoiteasettelusta ja onnistuneiden sisältöjen suunnittelusta ja tekemisestä. Lisäksi kiinnitämme huomiota erilaisten mittareiden asettamiseen ja selkeyttämiseen suhteessa organisaation sosiaalisen median käytölle asettamiin tavoitteisiin.

 

Tavoitteena on ymmärtää sosiaalisen median suunnittelun, käytön ja mittaamisen peruskulmakivet oman organisaation näkökulmasta, oppia käyttämään ja tulkitsemaan yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja sekä tunnistaa saatavilla olevasta datasta onnistumiset, joiden avulla sosiaalisen median viestintää pystyy kehittämään eteenpäin.

 

Aiemman vastaavan koulutuksemme kokonaisarvosana oli 5,7 / 6.

 

Koulutuksen tarkempi sisältö

 

- Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita sosiaalisen median viestinnälle

- Mittaamisen merkitys

- Erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle

- Mitä tietoa some-kanavien analytiikka-työkalut tarjoavat

- Tutustumme mm. seuraaviin Facebook-sivun analytiikka-työkalu, Twitterin tilastot ja Instagramin kävijäseurannan työkalut (painopisteet tehdään osallistujien ennakkotoiveiden perusteella)

- Tulkitsemme oman organisaation onnistumisia ja käymme yhdessä läpi kunkin työkalun tarjoaman tiedon seulontaa analyyttisesti ja erilaisten tavoitteiden mittaamista mukaillen

- Kanavakohtainen suunnittelu ja nykytila-analyysin tulosten huomioiminen kokonaisuudessa

- somestrategian laatimisen ja päivittämisen kulmakivet

 

Kenelle?

 

- Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa

- Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa

- Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille

- Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumisesta organisaatiossa

- Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

 

- ymmärrät some-strategian pääpainopisteet ja osaat tarkastella niitä oman organisaatiosi toiminnan ja viestinnän tavoitteiden kannalta

- tunnistat käytössä olevien some-kanavienne käytön mahdollisuudet ja opit asettamaan niille konkreettisia tavoitteita

- saat työkaluja kanavakohtaisten tarkempien sisältö- ja toteutussuunnitelmien laatimiseen

- opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöänne analyyttisesti

- hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeita mittareita omalle organisaatiolle

- opit käyttämään mm. Facebook-sivun, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluja eri toiminnallisuuksiensa osalta

- tutustut myös muihin some-analysointia helpottaviin palveluihin

 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys.

Kouluttajana toimii sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

 

Aika

Keskiviikko 26.9.2018 kello 13-16

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 200 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä. Some-strategia, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat ja raportointipohjat jaetaan osallistujille myös printteinä.

 

Kouluttaja

Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

*******************

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän aihepiiristä? Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)

- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus

- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki

- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki

- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää

- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa

- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa

- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää

- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen

- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus

- Verkkokirjoittamisen koulutukset

- Verkkosivu-uudistusten sparraus

Share Button

Comments

Comments are closed.

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2