Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 24.5.2018: Some-kanavien analytiikka haltuun ja somesuunnitelman laatiminen

  • 1000 Views
  • /
  • 0 Comments
  • /
  • in Yleinen
  • /
  • by Piritta

Tässä koulutuksessa keskitymme siihen, millainen on toimiva some-strategia, mitä ovat mitattavat tavoitteet sekä miten suunnitella ja kehittää oman organisaation some-viestintää resurssien mukaisesti, mutta mahdollisimman tehokkaasti. Koulutuksen osana on mahdollisuus oman organisaation some-toiminnan nykytila-analyysin tekemiseen kevään 2018 osalta käyttämällä yleisimpien kanavien kävijäseurannan työkaluja ja tutustumalla niihin käytännössä.

 

Sosiaalisen median analytiikka ja some-suunnitelman tekeminen

 - Tunnista kevään some-onnistumisenne ja päivitä some-strategianne ajan tasalle.

 

Nopeasti kehittyvä sosiaalisen median viestintäympäristö vaatii jatkuvaa suunnittelua, konkreettisia tavoitteita, onnistumisten mittaamista sekä toimintamallien jatkuvaa kehittämistä. Some-strategiaa kannattaa päivittää matkan varrella ja kanavakohtaisia toiminnan suunnitelmia tarkastella onnistumisen kannalta riittävän usein.

 

Tule koulutukseen oppimaan ajankohtainen ja oleellinen tieto yleisimpien some-kanavien kävijäseuranta-työkalujen käytöstä sekä tekemään oman organisaation some-viestinnän nykytila-analyysi. Tuloksiin pohjaten tarkastelemme käytännössä myös some-strategian tärkeimpiä osa-alueita tavoiteasettelusta ylläpidon ratkaisuihin, ja voit tarvittaessa päivittää tai rakentaa pohjan oman organisaatiosi some-suunnitelmalle.

 

Ilmoittaudu koulutukseen ja hyödynnä kampanjakoodi VP2018 23.2. saakka!

 

Käytännönläheinen koulutuspäivä räätälöidään osallistujien tarpeita vastaavaksi ja tavoitteenamme on yhdessä työskennellen löytää parhaat toimintamallit tavoitteelliseen ja mitattavaan some-viestintään sekä oppia ajankohtainen tieto eri kanavien tarjoamasta analytiikasta.

 

Aloitamme koulutuksen käymällä läpi mitattavien some-tavoitteiden asettamisen merkitystä sekä tutustumme Facebook-sivun, Twitterin, Instagramin ja LinkedInin tarjoamiin analytiikka-työkaluihin. Painopiste kanavien osalta tehdään osallistujien toiveiden mukaisesti.

 

Osallistujilla on mahdollisuus tehdä koulutuksen tässä vaiheessa oman organisaation somen käytön nykytila-analyysi kevään 2018 osalta ja tulkita tuloksia kouluttajan ohjauksessa. Analyysiin pohjaten koulutuksen some-strategiaosuudessa on näin mahdollista päivittää tai kehittää tarpeen mukaan oman organisaation some-suunnitelmaa.

 

Koulutukseen voi osallistua myös tekemättä nykytila-analyysia ja keskittyä tiedon saamiseen.

 

Käytämme osana koulutusta työkaluina Viestintä-Pirittan some-strategian, kanavakohtaisen suunnitelmien ja raporttipohjien malleja, joiden avulla pääset rakentamaan ja kehittämään oman organisaatiosi some-osallistumista entistä selkeämmäksi – aina tavoiteasettelusta sisältösuunnittelun kautta onnistumisen toteamiseen saakka.

 

Koulutuksen iltapäivän osuudessa keskitytään sosiaalisen median toimivaan strategiaan, sen osa-alueisiin ja laatimiseen tai kehittämiseen. Keskustelemme lisäksi kanavakohtaisesta tavoiteasettelusta ja onnistuneiden sisältöjen suunnittelusta ja tekemisestä. Koulutuksen aikana käydään lisäksi läpi erilaisia some-kanavien ylläpidon malleja ja ratkaisuja.

 

Tavoitteena on ymmärtää sosiaalisen median suunnittelun, käytön ja mittaamisen peruskulmakivet oman organisaation näkökulmasta, oppia käyttämään ja tulkitsemaan yleisimpien some-kanavien analytiikka-työkaluja sekä tunnistaa saatavilla olevasta datasta onnistumiset, joiden avulla sosiaalisen median viestintää pystyy kehittämään eteenpäin.

 

Aiempien vastaavien koulutustemme kokonaisarvosana oli 5,7 / 6.

 

Koulutuksen tarkempi sisältö

 

- Some-strategian osa-alueet ja kehittämisen askelmerkit

- Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita sosiaalisen median viestinnälle

- Mittaamisen merkitys

- Kohderyhmien valinta eri kanavilla

- Erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle

- Mitä tietoa some-kanavien analytiikka-työkalut tarjoavat

- Tutustumme mm. seuraaviin Facebook-sivun analytiikka-työkalu, Twitterin tilastot ja Instagramin kävijäseurannan työkalut

- Ennakkokyselyn perusteella teemme kanavapainotukset tutustumisen osalta

- Tulkitsemme oman organisaation onnistumisia ja käymme yhdessä läpi kunkin työkalun tarjoaman tiedon seulontaa analyyttisesti ja erilaisten tavoitteiden mittaamista mukaillen

- Sisältösuunnittelu ja sisältömalleja eri kanaville

- Kanavakohtainen suunnittelu ja nykytila-analyysin tulosten huomioiminen kokonaisuudessa

- Ylläpidon mallit ja pelisäännöt erilaisissa organisaatiossa

- Erilaisia toimintamalleja pienten resurssien organisaatioissa

 

Kenelle?

- Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa

- Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa

- Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille

- Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumisesta organisaatiossa

- Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 

Mitä osallistujat saavat koulutuksesta?

- näet sosiaalisen median roolin osana organisaation viestintä- ja markkinointikokonaisuutta

- ymmärrät some-strategian pääpainopisteet ja osaat tarkastella niitä oman organisaatiosi toiminnan ja viestinnän tavoitteiden kannalta

- tunnistat käytössä olevien some-kanavienne käytön mahdollisuudet ja opit asettamaan niille konkreettisia tavoitteita

- saat työkaluja kanavakohtaisten tarkempien sisältö- ja toteutussuunnitelmien laatimiseen

- opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöänne analyyttisesti

- hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeat mittarit omalle organisaatiolle

- opit käyttämään mm. Facebook-sivun, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluja eri toiminnallisuuksiensa osalta

- tutustut myös muihin some-analysointia helpottaviin palveluihin
Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

Osallistujille lähetetään noin viikkoa ennen koulutusta tarkemmat ohjeet koulutukseen valmistautumista varten. Koulutustilassa on langaton verkkoyhteys.

 

Kouluttajana toimii sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä.

 

Aika

Torstai 24.5.2018 kello 9-16

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 340 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä. Some-strategia, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat ja raportointipohjat jaetaan osallistujille myös printteinä.
Kampanjakoodilla VP2018 hinta vain 289 € + alv. 24 %. Koodi voimassa 23.2.2018 saakka.

 

Kouluttaja

Piritta Seppälä

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

 

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen tästä.

 

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.
Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

 

*******************

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän aihepiiristä? Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)

- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus

- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki

- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki

- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää

- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa

- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa

- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää

- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen

- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus

- Verkkokirjoittamisen koulutukset

- Verkkosivu-uudistusten sparraus

Share Button

Comments

Comments are closed.

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2