Blog

}

Viewing post details...

Koulutus 20.3.: Maineenhallinta ja keskustelu sosiaalisessa mediassa

Viestintä-Piritta järjestää suositun ja kaikille avoimen koulutuksen, jossa perehdytään haastavien tilanteiden hallintaan sosiaalisessa mediassa maineenhallinnan ja some-keskustelun näkökulmista. Kouluttajina toimivat tiimimme Piritta Seppälä ja Pauliina Mäkelä, jotka ovat toteuttaneet tämän käytännönläheisen tilaisuuden yhdessä jo kaksi kertaa erinomaisin palauttein.

 

Maineenhallinta ja keskustelu sosiaalisessa mediassa 20.3.2018

-asiantuntijana ja organisaationa haastavissa tilanteissa

 

Koulutuksen tavoitteena on avata haastavien tilanteiden hallintaa sekä organisaatioiden että asiantuntijoiden näkökulmasta. Ennakkokyselyn avulla tilaisuus räätälöidään vastaamaan osallistujien toiveita ja tarjoamme myös mahdollisuuden ratkoa osallistujien kohtaamia ongelmallisia ja vaikeita tilanteita koulutuksen yhteydessä. Omat caset voi lähettää kouluttajille ennen tilaisuutta.


Hyvät, konkreettiset vinkit some-arjen pyöritykseen ja hyvää keskustelua läpi koko koulutuksen.

- Osallistuja syksyn 2017 koulutukseen

 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä ja hyödynnä kampanjakoodi VP2018.

Koulutuksen sisältö

Somessa viestiminen voi luoda eri henkilöille tai organisaatioille tilanteita, joissa kritiikki, vaikeat keskustelunavaukset tai omaan profiiliin kohdistuva jatkuva häirinnäksikin tulkittava reagointi voi luoda haasteita sosiaalisen median käyttöön.

 

Somekohuja nousee esiin eri asioista johtuen, omat sanat voidaan tulkita yhtä monella tavalla kuin viestien lukijoita on tai organisaation maine voi saada kolhun henkilöstön puolihuolimattomista toimista työssä tai työn ulkopuolella. Sosiaalinen media voi aiheuttaa haasteita sekä itse tehtyjen julkaisujen, somen ulkopuolella tapahtuneiden asioiden tai organisaatioon siitä riippumattomista syistä kohdistetuista kyseenalaistuksista.

 

Kaikkeen tähän tulee nykypäivänä osata valmistautua.

 

Tässä koulutuksessa tarjoamme vastauksia ja toimintamalleja sekä organisaatiotason kohtaamiin että asiantuntijaroolissa tapahtuviin haastaviin tilanteisiin. Koulutuksen sisältö on rakennettu kouluttajiemme kokemusten ja eri tahojen kanssa ratkottujen tilanteiden sekä useiden erilaisten esimerkkien pohjalta tavoitteena tarjota mahdollisimman kattava ja yleishyödyllinen kokonaisuus osallistujille.

 

Koulutus räätälöidään vastaamaan osallistujien tarpeita ja sen osana myös tarjotaan vastauksia erilaisiin osallistujien kohtaamiin haastaviin some-tilanteisiin. Caset lähetetään kouluttajille etukäteen ennakkokyselyn yhteydessä ja vastaukset käsitellään osana koulutusta yhdessä keskustelun lomassa.

 

Osallistujat saavat tilaisuudesta sekä konkreettisia toimintaehdotuksia ja ratkaisumalleja erilaisten tilanteiden hallintaan että vastauksia itse kohtaamiinsa tilanteisiin. Aikaa jätetään myös keskustelulle ja keskinäiselle tiedonvaihdolle muiden osallistujien kanssa.

 

Sisältörunko

 

Organisaatio ja haastavat tilanteet somessa
- käsittelyssä ovat mm. organisaatiokanavilla käytävä kriittinen keskustelu, asiakaspalvelutilanteiden hallinta, vastaamisen periaatteet, ajankäyttö ja resursointi vastaamiseen, kanavien pelisäännöt ja niiden merkitys, ratkaisumallit organisaation kohtaamiin kriittisiin some-tilanteisiin, ennakointi ja valmistautuminen tiedossa oleviin keskustelua herättäviin asioihin.

 

- käymme läpi erilaisia tilanteita ja niiden ratkaisuja myös esimerkkien kautta sekä annamme vinkkejä, miten maineenhallinta onnistuu somessa ja miten toimia, jos organisaation tai oma maine saa kolhun.

 

- mikäli haluat nostaa esiin itse kohtaamianne tilanteita, voit lähettää niitä meille etukäteen.


Organisaation some-linjaukset

- käymme läpi mm. mikä on linjausten merkitys, millaiset ovat hyvät linjaukset ja miten linjauksissa tulisi ottaa huomioon haastavat tilanteet ja henkilöstön tukeminen vaikeissa some-tilanteissa.
- vastaavasti keskustelemme linjausten merkityksestä sitä kautta, että ne positiivisesti ohjaavat henkilöstöä toimimaan somessa hyvin.


Organisaation edustajana somessa

- tiivistämme perusasiat organisaation edustajana ja asiantuntijaroolissa kohdattuihin haastaviin some-tilanteisiin, vinkkejä ja ratkaisumalleja viestintään sekä toimintaan esimerkkien kautta, mm. keskustelun pelisäännöt, keskustelun tasojen tunnistaminen ja keskustelun päättäminen, jatkuvaan häiriköintiin reagointi, keskustelutyyli ja suhtautuminen kritiikkiin.

 

Tarkastelemme koulutuksen aikana tilanteita mm. Facebookissa ja Twitterissä sekä toiveiden mukaan myös muilla kanavilla. Lisäksi keskustelemme siitä, miten itse provosoitumatta kannattaa keskustella haastavampien tahojen kanssa sekä milloin tietää, koska keskusteluun kannattaa lähteä mukaan ja millä tavoin se on hyvä tehdä.

 

Lähetämme osallistujille ennakkokyselyn ja ohjeet toimittaa omia esimerkkejään koulutukseen noin 1-2 viikkoa ennen tilaisuutta.

 

Ilmoittaudu mukaan tästä 20.3.2018 järjestettävään koulutukseen.

 

Kenelle?

 

- Heille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossaan sekä vastaavat organisaationsa some-linjausten teosta.
- Heille, jotka ratkovat työssään somen haastavia keskusteluja ja vastaavat organisaationsa kriisiviestinnän suunnittelusta sekä käytännön tekemisestä tilanteiden ollessa päällä.
- Asiantuntijoille, jotka viestivät sosiaalisessa mediassa ja haluavat vahvistusta hallita haastavatkin tilanteet ja keskustelut somessa.

 

- Asiantuntijoille, viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, jotka voivat kohdata työssään häirintää, ahdistelua tai trollausta.

 

Aika

Tiistaina 20.3.2018 klo 13-16

 

Paikka

Meeting Park KAMPPI, Helsinki.

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 200 € + alv 24%, sisältäen kahvitarjoilun ja koulutusmateriaalit sähköisenä.
Kampanjakoodilla VP2018 hinta 170 € + alv. 24 %. Koodi voimassa 23.2.2018 saakka.

 

Kouluttajat

Piritta Seppälä ja Pauliina Mäkelä

 

Tiedustelut

heidimaaria@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu mukaan tästä.

 

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

- Nimesi ja taustaorganisaatiosi, organisaation osoite

- Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

- Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

- Mahdollinen erityisruokavaliosi.

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero ja erityisruokavalio) lähetettyäsi ilmoittautuslomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen peruutuspäivä on kahta viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (3-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kaksi (2) arkipäivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto koulutukseen on maksutonta.

****************

 

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron jostakin muusta viestinnän, verkkoviestinnän tai sosiaalisen median aihepiiristä? Ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme Heidi Maariaan ja kerro lisää toiveistasi: heidimaaria@viestintapiritta.fi.

 

Viestintä-Piritta tarjoaa koulutusta ja konsultaatiota myös mm. seuraavista aihepiireistä:

- Asiantuntijana somessa: johdon, viestijöiden ja henkilöstön koulutus somen käyttöön (myös käytännön työpajat mm. Twitterin ja LinkedInin käyttöön johtajan tai asiantuntijan käytössä)
- Sosiaalisen median strategian sparraus ja konsultointi: strategian päivitys tai aloitus
- Sosiaalisen median onnistumisen analysointi -konsultaatio: tuki analyysien tekemiseen, some-kehittäminen analyysien pohjalta, analyysien tekeminen tilaajan puolesta, raportoinnin ja kehittämistyön tuki
- Organisaation some-linjausten tekeminen tai päivittämisen tuki
- Some-kanavien käytännön koulutukset: Facebook-sivun ylläpitäjän koulutus, Facebook-mainonta, Twitter, LinkedIn henkilö- ja organisaatiokäytössä, Instagram, Snapchat, Facebook-liven ja Periscopen käyttö osana organisaation viestintää
- Kuva osana organisaation viestintää: hyvän kuvan abc ja kuvat somessa
- Video osana organisaation viestintää: videon tekeminen ja video somessa
- Some-trendit ja niiden hyödyntäminen osana organisaation viestintää
- Tapahtumaviestinnän ja somettamisen tuki: suunnittelu, tapahtuma-aikainen viestintä ja näkyvyys-analyysit tapahtumien jälkeen
- Blogikoulutukset: blogi organisaatiolle ja blogikirjoittamisen koulutus
- Verkkokirjoittamisen koulutukset
- Verkkosivu-uudistusten sparraus

Share Button

Comments

Comments are closed.

AVAA
Viestintä-Piritta
Aleksis Kiven katu 50 a 5
00510 Helsinki

info@viestintapiritta.fi

0400-622046

Y-tunnus: 2321368-2