Viestintä-webinaari 17.11.: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka

Miten mitata organisaation sosiaalisen median onnistumista? Miten asettaa toimivat some-tavoitteet ja seurata niiden toteutumista? Millaisia mittareita somen käytölle on ylipäätään olemassa? Entä miten löytää oikeat some-kanavien analytiikka-työkalujen tarjoamat tiedot datan määrästä? Mitä tietoa kanavien kävijätiedot tällä hetkellä ylipäätään tarjoavat? 

Tässä Viestintä-Pirittan kaikille avoimessa webinaarissa laajennamme ymmärrystä some-tavoitteiden ja mittaamisen osalta sekä tutustumme käytännössä muutamien yleisesti käytetyimpien some-kanavien analytiikka-työkaluihin. Tuloksena osallistujat saavat eväitä kehittää oman organisaationsa some-viestintää entistä tavoitteellisempaan suuntaan ja oppivat käyttämään analytiikka-työkaluja myös käytännössä. 

Ilmoittaudu koulutukseen tästä! 

 

Koulutuksen sisältö

  • Miten asettaa oikeanlaisia tavoitteita sosiaalisen median toiminnalle
  • Mittaamisen merkitys osana organisaation  somen käyttöä 
  • Erilaisia tavoitteita ja mittareita some-toiminnalle
  • Mitä tietoa some-kanavien analytiikka-työkalut tarjoavat
  • Kanavakohtaisen suunnittelun huomioiminen kokonaisuudessa
  • Mittaaminen osana somestrategiaa
  • Työkaluja ja raporttipohja mittaamisen tukena

 

Koulutus räätälöidään sopimaan osallistujien organisaatioiden tilanteeseen ja osallistujat saavat etukäteen ennakkokyselyn tätä varten.

Osallistujat saavat käyttöönsä myös Viestintä-Pirittan materiaalipaketin sosiaalisen median strategista suunnittelua tukemaan. Näihin työkaluihin kuuluvat mm. strategiapohjat, kanavakohtaiset suunnitelmapohjat, raporttipohjat ja somen tavoitekartta. 

Mitä osallistujana saat koulutuksesta?

  • ymmärrät some-strategian pääpainopisteet ja osaat tarkastella niitä oman organisaatiosi toiminnan ja viestinnän tavoitteiden kannalta
  • opit asettamaan yksittäisten somekanavien käytölle  konkreettisia tavoitteita
  • opit tarkastelemaan sosiaalisen median käyttöänne analyyttisesti
  • hahmotat somen mittaamisen perusasiat ja opit löytämään oikeita mittareita
  • pääset tutustumaan  mm. Facebook-sivun, Twitterin ja Instagramin analytiikkatyökaluihin
  • saat käyttöösi vinkkejä, linkejä ja työkaluja somen strategista käyttöä ja mittaamista tukemaan

 

Kenelle koulutus sopii?

  • Niille, jotka johtavat, suunnittelevat ja koordinoivat sosiaalisen median käyttöä organisaatiossa
  • Kaikille, jotka haluavat ymmärtää paremmin kävijäseuranta-työkalujen toimintaa ja tulkintaa
  • Sosiaalisen median kanavien ylläpitäjille ja toimintaa suunnitteleville henkilöille
  • Niille, jotka seuraavat ja raportoivat viestinnän ja somen käytön onnistumista organisaatiossa
  • Viestinnän henkilöstölle ja organisaation johdolle, joilla on vastuu organisaation viestinnästä

 

Kouluttaja

Piritta Seppälä

 

Koulutuksen taso

Viestintä-Pirittan koulutukset toteutetaan kolmella eri tasolla. Tämä koulutus vastaa sisällöltään tasoja 2-3.

Taso 2 – perustiedot hallussa, keskitaso, osaamista jalostava tekeminen. 

Tarkoitettu henkilöille, joilla on perustiedot koulutettavasta aiheesta ja kokemusta aihepiirien parista.  

Taso 3 – paljon kokemusta ja osaamista, jatkotaso, syväluotaava oppiminen ja kehittäminen.
Tarkoitettu henkilöille, jotka ovat työskennelleet ja toimineet aiheen parissa jo pitkään sekä osaavat tarkastella sitä monelta eri kantilta. 

 

Aika

Keskiviikko 17.11.2021 klo 9-11

 

Hinta

Koulutuksen hinta on 150 € + alv 24%. 

Ilmoittautuessasi nyt saat 20 % alennuksen seuraavista webinaareistamme. Saat alennuskoodisi ensimmäisen webinaari-ilmoittautumisesi vahvistusviestissä ja voit käyttää sitä kaikkiin kevään nyt myynnissä oleviin webinaareihin ilmoittautuessasi. Hinnaksi tulee tällöin kahden tunnin mittaisissa webinaareissa 120 € + alv. 24 %.

 

Toteutus

Webinaarin aikana voi esittää kysymyksiä kouluttajalle chatin tai ääniyhteyden kautta. 

Osallistujat saavat koulutuksen jälkeen käyttöönsä koulutuksen PDF-materiaalin. 

Webinaarista tehdään tallenne, jonka osallistujat saavat käyttöönsä. 

 

Tiedustelut

info@viestintapiritta.fi

 

Ilmoittautuminen

Ilmoittaudu koulutukseen tästä.

Ilmoittautumista varten tarvitset seuraavia tietoja:

– Nimesi ja taustaorganisaatiosi

– Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteeseesi

– Laskutusosoite (verkkolasku tai sähköposti), mahdolliset tarvittavat viitetiedot

Mikäli ilmoitat samalla kertaa useampia osanottajia, voit lisätä ilmoittautujan lisäksi tulevien henkilöiden yhteystiedot (nimi, titteli, sähköpostiosoite, puhelinnumero) lähetettyäsi ilmoittautumislomakkeen.

 

Peruutusehdot

Viimeinen maksuton peruutuspäivä on kaksi viikkoa (14 vrk) ennen tilaisuutta. Mikäli osallistuminen perutaan tämän jälkeen (9-13 vrk ennen tilaisuutta), laskutamme 50 % tilaisuuden hinnasta. Kahdeksan päivää ennen tilaisuutta tai sen jälkeen tehdyistä peruutuksista veloitamme koko osallistumismaksun. Osallistujan vaihto webinaariin on maksutonta.

Webinaari toteutetaan, mikäli ilmoittautumisia on vähintään viisi henkilöä viikkoa ennen tilaisuuden ajankohtaa. 

 

*******************

Tutustu muihin webinaareihimme!

Etkö löytänyt etsimääsi aihetta?

Haluatko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen, konsultaation tai puheenvuoron näistä tai joistain muista viestinnän aihepiiristä?

Lue lisää Viestintä-Pirittan koulutuksista ja ota yhteyttä hallintokoordinaattoriimme ja kerro lisää toiveistasi: info@viestintapiritta.fi.

Tutustu koko palvelutarjontaamme täällä.

 

 

 

Viestintä-webinaari 17.11.: Sosiaalisen median mittaaminen ja analytiikka